2009. október 19., hétfő

RW006 - International DuraStar 4400

Elég régen volt már utoljára szó a Real Working Rigs sorozatról, ezért most megint elővenném őket egy modell erejéig. Múlt hétig a Mercedes Actros mixer, az Autocar kukás és a Pierce tűzoltó sárga verziója volt meg - utóbbi még nem szerepelt itt nálam -, de végre sikerült egy International autómentőt is beszereznem.
Típusismertetővel nem szeretnék bajlódni, akit mégis érdekelne egy rövid verzió, az kattintson IDE.
Mint a korábban bemutatott RWR modellektől megszokhattuk, valamilyen alkatrésznek mozognia kell az autón. A birtokomban lévő Working Rigs modellek közül ennek tetszenek legjobban a képességei, mert ezen emelik leginkább a játék élményét. Mielőtt ezekre rátérnék, nézzük csak az autót messzebbről. A fülke és a motorháztető formája tökéletes, az ajtókra jókora visszapillantókat helyeztek el, amiből egyébként nem lehet szemmel tartani a mögöttünk közlekedőket, mert a plató eleje kitakar mindent. Még jó, hogy nem ezekből kell tolatnia a gyerkőcöknek. A kabin tetejére kerültek magasságjelző lámpák, de sajnos nem igazán lehet látni ezeket, mert nincs kiemelve narancssárgával, és a festék vastagsága "meg is eszi" ezeket a részleteket. Az utastér olyan, mintha kb. fele ekkora fülkébe készült volna: a három ülés és a kormány a kabin közepére sűrűsödtek, és elég aprók.
A hűtőrács szép lett, sűrűn rácsozott és króm. Egyedül az International emblémája hiányzik róla. A hűtőmaszkból alakították ki a lökhárítót, ami így szintén krómszínű. A lámpák tamponnyomással készültek, és hűen utánozzák az eredeti alakját.
A fülkébe való feljutást krómozott lépcsők teszik lehetővé. Mögöttük tartályok és ládák találhatók.
A plató fekete műanyagból készült. A rakfelület közepén egy drótkötél fekszik, ami egyik végén - a fülke felől - csörlőben, másik vége láncban és kampóban végződik. Az rakomány előre-hátragördülése ellen oldalanként két-két borda véd. A fülke mögött egy fal tarja a sárga fényhidat.
A szállítandó járműt egyszerű a platóra helyezni: a felépítményt hátra kell tolni az alváz végéig, onnan pedig már le lehet hajtani a rakfelületet, hogy felhajtson rá az autó.
Lehetőség van a lerobbant autót vontatni is, erre a célra a hátsó tengely alól kihúzható vontatóalkalmatosságot szereltek a teherautóra. Ezzel annyi gond van, hogy túl alacsonyan van, és kihúzott állapotban terheletlenül is a földön csúszik.
Összességében egy játékra termett modellt készített a Matchbox kisebb hibákkal, amik szerintem a gyerekek figyelmét többnyire elkerülik. Amikor játszottam vele engem sem zavart, hogy nem lehet hátra látni a tükrökből.

RW006 - International DuraStar 4400

A magasságjelzőket megeszi a vastag festék.

A hátsó lámpák festését nem spórolták el.


Méretarányban szerintem ez az Eldorado elég közel áll hozzá, ezért ő lett a rakomány.

Kihúzott állapotban leér a földre.

Fogpiszkálóval kiékeltem a vonórudat, hogy meg tudjam mutatni miként kellene álljon.

Olvassátok el a vásárlói tájékoztatót! Szemétszállító jármű. Cadillac, mint szemét? Naa!

Pár kép az igaziról:

A fülke mögötti kipufogó jól állna a Matchboxnak is.

Csörlő, kötél, lámpák és vontatóeszköz - ezek mind megvannak a Matchboxon is.



11 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Szerintem nagyon szép ez az autószállító, de mint (szinte) mindig, gondom van a méretaránnyal. Kicsi.
(A levelemet megkaptad?)

porsche írta...

Nekem nagyon tetszik, bár egy picivel még azért lehetett volna nagyobb, de sokkal jobb a Papa Truck arányaihoz az tény. Ez az egyetlen RW amire hajtok, csak még nem láttam ilyet sehol, ráadásul fehéret szeretnék én is, kihagynám a menta zöldet.

Névtelen írta...

Egy ilyet kell vennem!! :-D Nagyon bejön :-) Mennyibe került és hol vetted?

Ikarus 256 írta...

Rájen: Amikor az előzetes hírek megjelentek erről a sorozatról, akkor úgy volt, hogy az 1-75 autóival azonos méretarányú lesz. Sajnos még egy kicsit kicsi azokhoz. (Megkaptam, most válaszoltam)

Porsche: Zöldet még nem láttam belőle, de ezt a Müllerben vettük.

BogZoo: 1800 Ft és a Müllerből van.

RÁJEN írta...

Trükkös volt ezek szerint már akkor is ez a hír, mert az 1-75 autói egymáshoz képest is képesek bődületes aránybeli különbségeket produkálni ;)
(Köszi a választ.)
Jut eszembe: most írtam (megint) egy Hummerről, na az nagyjából stimmelhet ehhez...

Ikarus 256 írta...

Rájen: Pont ezért tettem rá egy batár verdát, mert az új Mini is kb. ennyi helyet foglalt volna a platón, és valóságban pedig jóval kisebb.
Mindjárt olvasom a postodat! :-)

Névtelen írta...

Köszi szépen!

Andrew0807 írta...

Én is hajtok rá.Meg még a darusra is.A kék sárga meg piros színű verzióik vannak ha jól tudom.

Ikarus 256 írta...

A kamionmentőre még én is pályázok.

Sam. Joe írta...

Ha sikerül végre kijönnöm a Koldus Kanyonból, akkor megveszem az egész RWR sort duplán, mert baromira jók.

Ikarus 256 írta...

SamJoe: Pont a héten határoztam el, hogy azokból nem hajtok a színvariációkra, elég ha megvan egy színben. Ahhoz képest, hogy az egész sor megjelent belőle, nálunk kevéssel találkoztam.