2008. október 12., vasárnap

John Deere 8850 - ERTL

Az ígéret szép szó... hát jöjjön a másik "Johni". Az ERTL ezt a modellt a 8850-es John Deere-ről mintázta, ami szintén szerepel a TractorData.com adatbázisában. 1982-től 1988-ig gyártották az Iowa-i Waterloo-ban, nyolc hengeres, 370 lóerős motorral, törzscsuklós kormányzással - olyan, mint a Rába Steiger, csak másfélszer olyan erős és zöld.

Ezt a modellt is két félből rakták össze, mint a 7800-ast, de itt már csavart is használtak a szegecsek mellett. Elölről nézve brutális a kép: hatalmas hűtőrács, nagy ikerkerekek és hat lámpa. A motorháztető a fülke felé keskenyedik, és az első kerekektől nincs oldalfala, így itt kilátszik az óriási motorblokk. A katalógus szerint ez is 1/64-es méretarányú, mint a 7800-as testvére, de szemre úgy tűnik, mintha ez jobban le lenne kicsinyítve A kabin végéig teljesen megegyezik az eredeti traktorral, onnan hátra felé már kissé elnagyoltnak tűnik a kialakítása, de az eredetin is hasonlóan egyszerű, azon még függesztőkarok sincsenek. Az előző John Deere-os postban elfelejtettem a "vonóhorogról" írni. Ez normál esetben nem lenne érdekes, de az ERTL-eknél nem horog szolgál vontatásra, hanem egy karika. Ezzel az a baj, hogy nekem nem volt hozzájuk gyári munkagépem, vagy pótkocsim, ezért az MB-40 Hay Trailer-t próbáltam ráakasztani, különböző fabrikált eszközökkel, de nem jött össze, így a traktorozás kimaradt a játékból - legalábbis ebből a méretarányból. Ha nem törődve az előző hibával, mégis játszottam vele, akkor volt még egy dolog, ami nem tetszett benne, az, hogy lendkerekes, és ha toltam zúgott. Jobban szerettem saját magam adni a motor hangját, mamámék legnagyobb örömére - főleg Dallas közben.
Amikor ezt leírtam, elkezdtem nézegetni a 8850-est, hogy mi van rajta még olyan, amit muszáj megemlíteni, és akkor láttam meg ezeket a feliratokat a hátsó kerék körül: ERTL - ugye ő a gyártó -, Oversville, Iowa, USA - gondolom ott a cég központja - és Made in China. Az utolsót, azt hiszem, nem kell magyarázni.

Megtaláltam a beígért katalógust, ami az 1995-ös kínálatot mutatja be, és 551-es számmal jelzi ezt a John Deere-t. Lejjebb van is róla egy kép. (Mivel az előző postból kimaradtak a katalógusról készült képek, most pótolom őket.)


John Deere 8850 az ERTL-től

A kilógó motor.
A szegecset lefesthették volna

Egyszerű hátsó rész

Szegecs és csavar rögzítésként.
Hátul látszanak a feliratok

Ezen is eredeti gumi, de itt már az ERTL felirat is rákerült


John Deere 8850 és 7800

551 Motorized 4WD Tractor - Az ERTL katalógusból

Az a kis pöcök illeszkedik bele a "vonógyűrűbe"

Egy oldal a katalógusból - nem tudnának olyant kínálni, amit ne fogadnék el közülük


Az eredeti 8850-es John Deere

Ennek sincs túlbonyolítva a hátulja

Frissítés:
Találtam közben egy olyan modellt, amit a tulajdonosa kicsit felspécizett. Az övé kanyarodik is, van hátsó lámpája, kapaszkodója, visszapillantó tüköre, szélvédője, és sikerült eltüntetnie a szegecseket. Érdemes körülnézni nála, mert van pár szépsége még. Íme a képek a John Deere-jéről.




Vonulás közben. Kicsit széles

Festék és fülke nélkül

Nincsenek megjegyzések: