2008. november 5., szerda

TP-103 Cattle Truck & Trailer, MB-71 Cattle Truck

Egy hét szünet után visszatérek az új Twin Pack-jeim bemutatásához. Az a páros, amit most igyekszem nektek kicsit részletesebben bemutatni, már szerepelt másik színvariációban a Matchbox Mermories-on idén nyáron. Ez nem más, mint a TP-103 Cattle Truck and Trailer.

Ebben a szettben a vontató szerepét, egy Dodge teherautó - Areh valamiért Bedfordnak hívja -, az MB-71 Cattle Truck tölti be. A szélvédő alá felkerült a márkanév, de a Matchbox soha nem használta a modell elnevezésében.
Utána néztem az eredeti Dodge-nak, de csak két képet találtam róla, abból az egyik átalakított, alacsonyabb verzió. A kép "Dodge 500" néven volt feltöltve, ezért gondolom, hogy ez lehetett a típusa.
A Matchbox-ok alján 1976-os dátum van, de csak az 1977-es katalógusban bukkan fel először. A bamca.org az MB-4 Stake Truck módosított változatának tartja, ami viszont már létezett Regular Wheel-ként is. A kettő között pont "egy tengely" különbség van. Gyanítom, hogy spórolás miatt lett kéttengelyes a Cattle Truck. A fülke belterének kidolgozását mindegyiknél elhagyták, ezt színezett üvegekkel takargatták Superfast-oknál.

MB-71:
Az első verzióm ebből egy 1979-es, angol kiadású darab, ami első ránézésre teljesen megegyezne a premiermodellel, de van egy apró különbség - az ablak és az alváz színét leszámítva. Ezek még úgy készültek, hogy nem volt rajtuk vonóhorog, mint Twin Pack-es társaikon, a helye viszont meg van, és ott egy lyuk tátong az alváz végén. Az első verziónál még nem gondolhattak arra, hogy kap később még egy pótkocsit, ezért azon még a vonóhorog helye sem volt meg, így annak a végén nincs is lyuk. Az emberek többsége vizuális lény, ezért a magyarázat mellett álljon itt ez a kép is.
Nekem összesen négy fekete marhám van, egy kopott TP-103-ról - lejjebb lesz róla is szó -, de az állapota miatt szétosztottam a Superfast változataim között. Onnan van ennek a Dodge-nak is bocija, mert fekete tartozik hozzá eredetileg is. Azt már nem tudom eldönteni, hogy a "szarvas" vagy a "szarv nélküli marha" kell, hozzá, mert egyértelműen nem találtam rá választ.
A teherautót két különböző hűtőrács-lámpa kombinációval szerelte a Matchbox. Az 'A' variánsnál külön állt a lámpa és a hűtőrács, a 'B'-nél egyben voltak. Itt a kép róla, hogy megint tiszta legyen. Nekem az első jobban tetszik, mert inkább hasonlít az eredetire, mint a második.




MB-71 1979-ből

A második, és egyben utolsó Superfast Cattle Truck-om egy zöld színű 1981-es kiadású darab, szintén Angliából. Ez is 'A'-s hűtőrácsot kapott, mint az előbbi modell. Ehhez nincs dobozom, és a TP-ről mentett bocik sem passzolnak hozzá a Matchbox Forum szerint, mert barnákkal jöttek ki a gyárból. Én azért odaadtam neki a fekete marhákat kölcsönbe, amíg nem szerzek neki hozzá illőt. Nehéz dió ilyent találni, ezért valószínű, hogy marad neki a fekete boci.



MB-71 1981-ből

TP-103:
Végre elérkeztünk oda, amiért ez az egész post született, a Twin Pack-ekhez. Először 1980-ban jelent meg a Cattle Truck egy pótkocsi - Trailer - társaságában, akkor még TP-19-es számmal. 1982-ből találtam az utolsó TP-19-et. A Matchbox Forum szerint 1983-ban állatszállítós Twin Pack nélkül maradtunk - már aki élt már akkor -, de 1984-ben jött a csere, onnantól TP-103-má változott. A vontatmány felépítménye teljesen megegyezik a teherautó platójával.

A sárga változatom 1984-es, makaói példány. 'B' verziós hűtőráccsal szerelték, és sárgásbarna vagy barna bocik kellenének hozzá, ami viszont nekem nincs.




TP-103 1984-ből. A bocikat a fényképezés miatt kapta meg ideiglenesen.

Az utolsó darab mára egy 1988-as kiadású TP-103, szintén 'B'-s hűtőrács-lámpa kombinációval és makaói kiadásban. Ez a Matchbox-gyűjtés előtt is az enyém volt, a jelenlegi állapota is ennek köszönhető. Nem bántam durván az autóimmal, csak a mamához való utazáskor egyszerűbb volt nekem szatyorban cipelni őket. A festésük meg nem igazán tűrte az ilyen megpróbáltatásokat. Sajnos a pótkocsi sárvédő gumijai letörtek már. A pótkocsival többet játszottam, - ugyanis volt egy Majorette Fordom, amihez nagyon jól passzolt, legalábbis akkor én úgy gondoltam - talán ezért törött le csak róla a sárvédő gumi.



TP-103 '88-ból. Az idő és a szatyros szállítás nyomai látszanak rajta.

Csoportkép

Dodge 500

Commer LA6 - gyakorlatilag alacsonyra épített Dodge 500


5 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

"Szarv nélküli marha". Ez nagyon jó! Biztos ennek is volt, csak hatástalanították! 8-)

Szép verzió készlet, gratula!

Ikarus 256 írta...

Köszi! Ez van, ha az ember szereti a teherautókat. Összejön belőle pár példány. :-)

Névtelen írta...

Én is gratulálok. Nekem az A verziós hűtőrács jobban tetszik, mint a B.

Ikarus 256 írta...

Akkor ezen sem fogunk összeveszni!;-)

Névtelen írta...

jaja ;)