2008. november 8., szombat

MB-55 Ford Sierra XR4i

Már rögtön a címmel gondjaim akadnak, mivel ez az autó csak Európában kapta az MB-55-ös sorszámot, Amerikában MB-15-ként jelent meg 1983-ban. Elvileg az alján is ez a dátum szerepel. Biztosra nem tudom mondani, mert csak ez az egy példányom van belőle , és ezt nem bontom ki. Részben azért mert különleges doboza van, részben azért, mert az autó önmagában nem mutatna olyan jól ezzel a színnel, mint a doboz ablakán keresztül. Miért is különleges ez a csomagolás? Az autó a 80-as évekre jellemző "Univarsal-os" dobozban van, azzal a különbséggel, hogy ezen a Ford és a Sierra emblémák nagyobb hangsúlyt kaptak, mint a Matchbox logó. A doboz füleire felkerült egy-egy kép a modellről.
Az eredeti autóról itt találhattok információt.
Az a Matchbox, ami nekem is meg van, a debütálás évéből származik, ennek köszönhető az egyedi doboz is. (Van Ford Transitból is egy premier modellem, az is hasonló csomagolásban került piacra.) Volt korábban egy sárga Sierra-m, de eladtam, mert nem tetszett. Amikor viszont ezt megláttam nem tudtam elengedni. Az eladó mondta, hogy ha jól tudja az alján az áll, hogy Angliában gyártották. Kiszedni nem akartam, ezért addig forgattam, és hunyorogtam, amíg meg nem láttam a "Made in England" feliratot.
Az autó eléggé érdekes módon van felépítve, ugyanis az alvázat alkotó szürke műanyagból vannak a lökhárítók, a sárvédőívek és az ajtókon végigfutó "díszcsíkok". A kasztni színe annyira nem hat meg, mert egyszerű fehér. Az utasteret pirosra gyártották, ami nem javítja a kocsi megjelenését. Az autó farán jót mutat a dupla spoiler, bár ezen a változaton még jobban tetszik, mert fejjebb került rajta az egyik légterelő. Az előbb belinkelt modellnél emészthetőbb a piros belső is, mert kívülről szürke festést kapott a kocsi.
Talán a kerekei tetszenek a legjobban, mert az eredeti Sierra-hoz is hasonló felni járt. Lent tettem fel róla képet. Hasonlítsátok csak össze!


MB-55 Ford Sierra XR4i - 1983



Ford Sierra XR4i 2.8i V6 "Matchbox 8 dot" felniken

10 megjegyzés:

Tommi írta...

Ejj, te szerencsés!

Nekem csak két átfestett XR4i-m van, mindkettőt úgy kaptam... De nem merem őket letakarítani, mert úgysem lesznek ugyanolyanok, mint egy eredeti...

Ikarus 256 írta...

A többségnek lehet, hogy nem tetszik, mert hagyták lejárni az árverését licit nélkül. Mondjuk én is csak utána vettem meg...

Egy Texaco-sra még vevő lennék!:-)

Tommi írta...

Nekem volt Texaco-s kiskoromban, de eljátszottam... Vagyis inkább tönkretettem. Amikor megkaptam, lehettem kb 5 éves. Akkor még játéknak számítottak a kisautók, nem gyűjteménybe való darabnak. Lásd pl a Majorette Peugeot 405 Mi-16-osomat...

Ikarus 256 írta...

Az én autóimnak az apró részei sínylették meg a játékot, a kopások a - már említett - szatyros szállításkor keletkeztek. Apa okosan csinálta az ő autóival,mert azokat nem vihettem el sehova, csak a szabóműhelyében játszhattam velük. Sőtt akkor is nagyon vigyázva! Ennek is köszönhető pár hibátlan állapotú angol darabunk. Közülük egyik nagy kedvencem a piros Dodge Challenger fehér belsővel.:-)

Névtelen írta...

Nekem is tetszenek a Sierrák. Legyen sárga, Texaco-s, vagy ilyen fehér.

Bocsi, csak ha meg engeded, elírtad ott, hogy emészthetőbb. Mert te azt írtad, hogy emészthtőbb.

Ikarus 256 írta...

Köszi, hogy szóltál az elírás miatt. Ki is javítottam.
Ha el tudtál volna jönni börzére minimum két változatot találhattál volna. Kár, hogy nem jöttél...

Névtelen írta...

Hát nagyon szívesen mentem volna. De tényleg!!! Csak hát jöttek unokatesómék...

Ikarus 256 írta...

Na,nem baj. Már is kezdhetjük szervezni a következő találkozót a márciusi börzére! :-)

Névtelen írta...

Lehet, h tok arra menni, ha az őszi szünetbe lesz :)

Névtelen írta...

Jah bocs most vettem észre h őszi szünetet írtam XD
Tavaszira gondoltam.