2008. november 27., csütörtök

MB-23 Nissan 350Z

Ha már az előző posztban felvetettem egy jövőbeli Best of Japan sorozat lehetőségét, szeretném bemutatni a többi autót is, aminek megelőlegeztem a szereplés jogát ebben az új mini-szériában. A mai BoJ modell a Nissan Z.

Az eredeti autó gyártását 2003-ban kezdték, és ha minden igaz jövőre abba is hagyják, mert jön a következő generáció, a 370Z, amiről a német wikipedia képet nem közöl, de azt leírja, hogy a november végén megjelenő Need For Speed Undercover-ben ki lehet próbálni... vicces. A 370Z kívülről nagyon nem tér el a 350-estől sőt, ha ezt Fordnak vagy Toyota-nak hívnák, akkor csak egy ráncfelvarráson átesett modell lenne - az én szememben biztos. Tessék csak megnézni ITT.
Az autónk elődje a 300ZX volt, aminek korábbi változatát többek között a Siku, a Matchbox és a Majorette is megmintázta.
Wikipedia-nk a 350Z-nél is segít: a 2003-ban megjelenő modellekben 3.5 l-es V6-os motor került, ami 280 LE-re és 363 Nm-es nyomatékra volt képes. 2006-ben és 2007-ben modellfrissítésen esett át az autó. Első alkalommal 301 LE-re, később 308-ra nőtt a teljesítménye. Minden modellnél azonos a végsebesség - 250 km/h -, ugyanis ezt lekorlátozták.

A bevezető után itt a Matchbox változata. Az autó alján 2003 szerepel, de - mint már oly sokszor - csak 2004-ben debütált, akkor még MB-62-ként. Idén sötétszürke köntösben jelent meg, és a 23-as számot kapta a sorozatban. Az év folyamán kiadták még egy változatban, ami szintén szürke, de világosabb az év első felében piacra került darabnál, és - Sam. Joe szavaival élve - teljesítmény fokozó csíkokat kapott a motorháztető jobb oldalára, a bal csücskében meg egy alig kivehető felirat olvasható: Nismo. Ez gyakorlatilag a Nissan gyári tuningját jelenti. Találtam róla egy kis írást Totalcar-on, és pár képet, amit lent közzé is teszek. Az eredeti formát jól követi a Matchbox.
A modell negatívumai egyértelműen a kerekek. Egy szürke autón nem mutatnak jól a sötét felnik. A tengelyek túl hosszúak lettek, mintha nem is ebbe az autóba tervezték volna, és csúszkálnak rajta a kerekek. Fotózáskor azért próbáltam odafigyelni, hogy ne álljanak ki nagyon a kasztni alól.


MB-23 Nissan 350Z

A csíkok a teljesítmény-orientáltságát (de szép szó) fejezi ki


Innen nagyon tetszik...

... de hátulról üres

Az eredeti Nissan 350Z Nismo:



Ha az oldalsó csíkokat is ráteszik a Matchbox-ra még szebb lehetne

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem ezzel a kerekekkel is tetszik... Ami meg az oldalsó csíkokat illeti, egyetértek.

Tommi írta...

Látom, a tieden sem tökéletes a futóműbeállítás...

Ikarus 256 írta...

Hát, van baj a kerekekkel, az tény.

AndrewBoy írta...

Bezzzeg az én 350Z-m... Annak szerencsére rendes tengelyei vannak és spec azokkal felnikkel nekem jobban üt! Ha azok lennének benne akkor megvettem volna rég :D

Ikarus 256 írta...

Ami neked van az is szép, meg a Superfast verziók is tetszenek.