2008. október 30., csütörtök

MB-2 Ikarus Coach - Frissítés

Ezen a héten ez a második post, amivel egy korábbit egészítek ki. Elvileg ez is időhiány miatt volt betervezve, de közben eljött a szerda este, ami feloldotta az időkorlátaimat, megnyitotta a tér-idő kontinuumot, így újra van lehetőségem, hogy kicsit írogassak.

Aki olvasta a címet, annak nem újdonság, hogy a Matchbox által feldolgozott autók között szereplő egyetlen olyan jármű következik, amit egy magyar modellről mintáztak, az Ikarus 325-ről. Akit csak a Matchbox érdekel, hagyja ki az első képig tartó részt, onnan már csak az jön, amire a cím alapján számítani lehetett.
A kis kitérőmet a másik hobbym követeli magának. Nem tudom ki, mennyire informált, de december 31-én végleg bezárt a mátyásföldi Ikarus Egyedi Autóbuszgyár. Nekem még volt szerencsém ellátogatni a gyárba, akkor még működött, de már voltak gondok. Az alkalmi "idegenvezetőnk" - egy nagyon kedves ember, akit a körbejárás idejére elszakítottunk az íróasztalától - azt mondta látván a fényképezőmet: örül, hogy csinálok képeket, mert nem tudni meddig dolgozik még a gyár. Zsolti bácsival - osztálytársam volt, de mindenki "bácsizta" -, aki elkísért a vizitre, mosolyogtunk kicsit, hogy azért biztos túloz, meg az Ikarus egy nagy név, és az utolsó gyárat csak nem hagyják elveszni. És hagyták. Az egykori többségi tulaj nem akarta, hogy a dolgozók új buszt építsenek, de - legnagyobb (kár)örömömre - sikerült nekik.
Aki nem lépte át ezt a kerülőmet, azt talán érdekelni fogja a következő cikk az új S91-esről.


S91 - a Webasto, a Rába és a Molitus hozta össze közös erővel

És akkor most kanyarodjunk vissza a Matchbox-hoz. Az előző Ikarus Coach-os postban olvashattok négy másik kiadásáról, és a debütálásukról.
Ez a darab az 1998-as sorozatban, mint MB-2 szerepelt, de csak az USA-n kívül, mert ott maradt az "ESPANA"-s verzió. Egyedül a festésében tér el a többi, már bemutatott Ikarus-omtól, más minden azonos rajta.

Helyesbítés:
Amikor írok valamilyen Matchbox-ról, mindig megnézem, hogy mit mond róla a Matchbox Forum, mert ők biztos okosabbak, mint én. Ott olvastam, hogy az "Ikarus" felirattal ellátott példányom nem is német piacra készült, hanem egy 1986-ban - a debütálás évében - kiadott, magyarországi reklámdarab. Ezek szerint tehát egy Code2. (Na, itt ért fülig a szám. :-) )





MB-2 Ikarus Coach (1998-99)

11 megjegyzés:

Tommi írta...

A kis mákos!
Amúgy nekem ez a sárga, meg a reklámmodell tetszik legjobban. A többi kevésbé...

Ikarus 256 írta...

Nekem az összes tetszik, de a csúcs persze az Ikarus feliratos. ;-)

Sam. Joe írta...

Na, ezen sem fogunk összeveszni, mert szerintem a krémszínű, barna-csíkos a szép! 8-)

Névtelen írta...

Sziasztok!

Van még azért néhány Ikarus Matchbox, amiről lehetne írni... :-)

Ezt a képet nézzétek meg, 22 különböző IK van rajta!

Ikarus 256 írta...

Na azért ehhez még sok víznek le kell folynia a Dunán, hogy nekem is ez mind meg legyen.:-)

Köszi a képet. Van rajta olyan, amit még nem is láttam eddig. A két Ikarus feliratos között mi a különbség?

Névtelen írta...

Az egyik "Ikarus" feliratos egy ausztrál klub sorszámozott Code 3-as kiadása. A képen a 10/100-as látható, az ablakán van fehér felirattal a klub neve, a dobozon a sorszám.

Ezeken kívül én még 5 féléről tudok.
Ha írsz erre az e-mail címre lehet, hogy tudnak azokról is képet küldeni :-)

Ikarus 256 írta...

Én nem látom rajta a feliratot. Az viszont, hogy te látod nekem azt sugallja, hogy a tieid a buszok. Jól gondolom? :-D

Névtelen írta...

Mindenesetre már láttam őket közelebbről... :-)

Ikarus 256 írta...

Jó, hogy felhoztad most az Ikarus-okat, mert így nem kell sokat gondolkoznom a következő bemutatandó darabról, mert időközben jött még egy verzió, de azt most nem árulom el, hogy melyik. Majd meglátod! :-)

Ikarus311 írta...

Ikarus 256-tól szeretném kérdezni, hogy a fenti cikkben szereplő Ikarus cégjelzést nagyobb felbontásúban elkérhetném-e esetleg?

Ikarus 256 írta...

Ikarus311: Sajnálom, de nekem is ez a legjobb felbontású verzióm belőle.