2008. augusztus 28., csütörtök

MB-58 Scraper

Idén debütált az 1-75 sorozatban a Scraper földgyalu. Nagyon vártam ezt a modellt, mert már az előzetes, rajzolt képen is jól nézett ki, és persze, mert egy új darabról van szó. MB-58-as számot kapta az idén, de szinte biztos, hogy jövőre más lesz a sorszáma. Az alváza szerint Tájföldön gyártották, de 2007-es dátum szerepel rajta, amin már meg se lepődök.

Nem tudom, hogy milyen gépről mintázta a Matchbox. Találtam viszont egy olyan Caterpillar földgyalut, aminek az eleje szinte teljesen így nézett ki, de valahogy elkeveredtem onnan, így most nincs meg a kép. A szörnyeteg első részét műanyagból, a hátulját fémből készítették. A műanyagos hatást javítja a két első lámpa és a "SCRAPER" felirat a hűtőrács alatt. A hátsó rész pontosan úgy kapcsolódik az elsőhöz, mint az igazikon, és el is fordul az eleje. Na, nem kell itt olyan nagy kanyarodóképességre gondolni, de azért kanyarodik.


Előzetes kép a matchbox.de-ről

MB-58 Scraper (2008)




Ennyire fordul az eleje

Kutakodás közben találtam: K-6 Allis Chalmers Earth Scraper. Nem mondanám, hogy "Köszönöm, de nem kell".

Ezt Sam. Joe találta. Övé a pont. ;-)

Csak érdekességképp: így áll az M6-os autópálya építése a kisnyárádi dombtetőről nézve, 2008. augusztus 26-án. Itt Rába Steigerek után kapcsolt földgyalukkal dolgoztak, nem olyannal, mint amit a Matchbox feldolgozott.

2 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Ehhez mit szólsz?

http://prowaterequipment.com/images/Caterpillar-Scraper.jpg

Ikarus 256 írta...

Hasonlít rá, mert ez is földgyalu, de az amit találtam, és elvesztettem, az szinte teljesen olyan volt, mint az MB-58. A lámpájában már kezdek elbizonytalanodni, hogy így volt, mint amit küldtél, és nem úgy, ahogy a Matchbox-on.
Mivel úgysem találom már meg azt a képet, ezért kiteszem a tiédet a postba. Köszi!;-)