2008. július 21., hétfő

CY-121 Mercedes-Benz Actros 1857 Flatbed Trailer

A címből ismerős lehet a következő darab azoknak, akik olvasták Sam Joe korábbi postját. Nem akarok most jobbat írni, mint ő - nem is menne -, csak szeretném, ha nálam is nyoma lenne ennek a modellnek.
Két hete nyaralni voltunk a családdal Mátán, és útközben pihenés gyanánt meglátogattunk egy-két olyan üzletet, ahol tartanak Matchbox-ot. Egy ilyen "pihenő" alkalmával találtam ezt a kamiont is. Találkoztam már ezzel a modellel előtte is Pécsen, csak ott másfélszer ennyit kértek érte, ezért azt otthagytam.
A vontató egy Merecedes-Benz Actros 1857-es. Az Actros-t 1996-ban vezették be, leváltva az SK-kat (nehéz osztály a Schwere Klasse kifejezésből). A típus átesett már két modellfrissítésen, így idén már a harmadik generációs Actros-t mutatták be a németek. Ezzel a kamionnal sikerült kétszer bezsebelniük a szakújsárírók elismerését az "International Truck Of The Year" díj személyében. Az elsőt 1997-ben, a másodikat 2004-ben, a második generációs Actros-szal.
A Matchbox által feldolgozott vontató típusszámát nem nagy ördöngösség megfejteni: 18 tonna maximális össztömeg és 570 lóerő - igazából 571. Ez a típus volt a Mercedes legerősebb vontatója 2003-ig. Ránézésre teljesen azonos az 1999-ben megjelenő, német piacra szánt MB-64-gyel, de ennek 2006-os dátum van az alján és nem szerepel rajta a gyártás helye, bár szinte biztos, hogy Kína. Miután ezt az eltérést észrevettem, tovább kerestem a különbségeket: ronda oszlopon kívül, ami a fülke közepén tornyosul az ülések között, mást nem találtam.
A pótkocsi egy Flat Bed Trailer, ami szerintem jól sikerült a Matchbox-nak. Ezen, az alul elhelyezett ládaajtóknak már vannak ládái is, nem úgy, mint a New Tanker-en. A rakomány 5-5 darab összeláncolt cső, legalábbis látszatra összeláncolt. Ha jobban belenézünk a csövekbe, látszik, hogy belül teljesen üreges, csak kívülről csövek. Aztán jobban megnéztem és láttam, hogy az aljuk külön lett öntve és talán szét is lehetne szedni. Szét is lehetett, ezért mindjárt készítettem belülről is egy képet róla. Nem tudom, hogy a bennem rejtőző kíváncsi kisgyerek vagy a hülye gépész szedte szét a csöveket, de örült a sikernek.

CY-121 Mercedes-Benz Actros 1857 Flatbed Trailer



Pár kis piros pötty a lámpák helyén feldobta volna a képet

A rakományt tartó vájat és az egyik köteg cső

A légterelők hiánya kicsit zavaró, de meg lehet szokni.

Kicsit közel került a sárvédőhöz a plató alja. Csak tartós teszt - hosszas játék - során derülne ki, hogy hozzáér-e, mert akkor kopna róla a festék.

Nincsenek megjegyzések: