2008. július 23., szerda

Dodge Charger MB-61 2005

Aki már a korosabb Matchbox-okat várja tőlem, annak van egy rossz hírem. Még tart nálunk a felújítás és az összes autóm be van dobozolva, és nehezen lehet hozzájukférni. Csak egy dobozt tudtam kiszedni a kupac tetejéről, amiben a nyaralásból hozott darabok vannak, így ismét egy fiatalabb autó következik: a Dodge Charger premiermodellje 2005-ből - MB-61. Amikor megláttam nem is igazán hittem a szememnek. Ez már három éve, hogy elhagyta a gyárat és még mindig boltban van, illetve volt addig, amíg meg nem vettem.

A Charger-t 2006-ban kezdték újra gyártani, akkor még a Daimler Chrysler, ma már a Chrysler LLC. Az elődöt szerintem mindenki ismeri, vagy legalábbis látta már, ugyanis a Hazárd megye lordjai - The Dukes of Hazzard - című sorozatban egy Charger játszotta Lee tábornok szerepét. A korábbi és az új Dodge nem igazán hasonlítanak egymásra. Duke-ék autója kétajtós volt - bár ők sohasem használták beszállásra az ajtókat -, az új pedig négyajtós. Az izomautós fazont viszont sikerült megtartania és mellette még elegáns is. Talán e kettősség miatt jut eszembe róla az udvarias terminátor: "Elnézést, hogy félbeszakítom!"

Az eddigi Matchbox-Charger-ek közül nekem ez a bordó tetszik a legjobban. Már a festése is tökéletes, nincs rajta semmi hiba, a lámpák is a helyükön vannak, nincs elcsúszva sehol, és az egyik legszebb kerekeket rakták az autó alá. Az alján 2004-es dátum szerepel, és mint az 1-75 sorozatbeli darabokat általában, ezt is Tájföldön rakták össze. Az autó neve kicsit hosszúra sikeredett az "alvázon": Dodge Charger DCC 2006.

Nem tudom eldönteni, hogy kinyissam-e, vagy hagyjam a csomagolásban. Ki kellene találni egy olyan modellévet határvonalként, aminél öregebb bliszteres autót már nem bontok ki. Jelenleg ez a határ 2005-nél húzódik a Charger miatt.


MB-61 Dodge Charger (2005)

Elölről...

...hátulról

Még csillogós képen is vadnak néz ki, főleg ezekkel a kerekekkel

Nincsenek megjegyzések: