2009. június 23., kedd

Most nem lövöm le a "poént" a címmel!

Mielőtt bármit is írnék a Matchbox-ról és az eredeti autóról, előbb megmutatom, hogy miért is jött létre ez a post. A következő reklámot a Le Mans-i 24 órás verseny szüneteiben láttam, és szerettem belé a története miatt. Íme a reklám:




Most már midenki sejtheti, hogy ismét valami olyan jön, ami még nem szerepelt nálam: Audi R8.

Audi R8
2006 szeptemberében mutatták be a nyilvánosságnak az R8-as Audit. Az autó a Le Mans quattro tanulmányra épült, amit 2003-ban, az IAA-n láthatott először az autós társadalom. Az autó legpozitívabb tulajdonsága számomra, hogy megtartották rajta azokat az elemeket, idomokat, amik az ősét, a Le Mans-t is széppé tették.
Kezdetben 4,2 literes, V8-FSI motor dolgozott benne, 430 Nm-es forgatónyomatékkal és 420 LE teljesítménnyel. 1590 kg mellett ez 3,8 kg/LE-t jelentett. Ezzel képes volt 4,6 másodperc alatt elérni a 100 km/h-t, a végsebessége 301 km/h volt. Idéntől már 5,2-es, V10-es FSI motort is kérhetünk - már aki - az R8-asunkba. Ez 105 pacival nagyobb ménest számlálhat az üveg motorházfedele alatt, ezzel 525 LE-sre hizlalták az Audit, a forgatónyomaték pedig 530 Nm-re nőtt. A nagyobb motor miatt nehezebb lett az autó, de még így is kisebb tömeg esik egy lóerőre, mint a V8-asnál - 3,1 kg/LE. Ez meglátszik a gyorsuláson is: 0,7 másodpercet faragva elődje idejéből 3,9 szekundum alatt éri el a 100-as tempót, a határ pedig majdnem a csillagos ég: 316 km/h.
Tervezett az Audi dízel R8-ast is, de úgy néz ki, nem lesz belőle semmi. A hatliteres, V12-es TDI 500 lőerőt és 1000 Nm-t produkált, amihez költséges lett volna új váltót fejleszteni.

R8 a Matchbox-tól
Az Audi R8 2007-ben mutatkozik be az 1-75 sorozatban MB-14-ként, szürke színben. Ugyanebben az évben megjelent még egy "recolor" - de szép szó -, átszínezett változata is, az acélkék lett. A formát tökéletesen másolta le a Matchbox, nem találok rajta hibát. A festés jól sikerült, a lámpák, emblémák nincsenek elcsúszva, minden a helyére került. Előre és hátra kapott egy-egy festett rendszámot, ami már szerepelt nálam a rendszámfejtegetős postban. Egyetlen hiányossága van ezeknek az autóknak - mégpedig az, ami az eddigi 1-75-beli R8-asok többségének - : az ajtók mögötti elem - penge - nincs kiemelve az alapszíntől eltérő festékkel, mint az eredetin. Az Audi ennek az idomnak fontos szerepet szánt, ezért ezt nem szabadott volna "csupaszon hagynia" a Matchbox-nak sem. A tavalyi Superfast verzió volt az első, amire már nem igaz a fenti állítás, és végre idén az 1-75-ös Audira sem igaz. Csak érne már ide!
2008-ban MB-18 és sötétebb szürke, mint a premier, de persze ezen sem lett más színű a penge. A rendszámon változtattak: H5 R1 12 41, aminek a megfejtése Heralda vagy Herald 1. Utóbbit valószínűbbnek tartom, mert ha minden igaz, akkor ez előfutárt jelent magyarul.
Negyedik és eddig utolsó R8-am szintén 2008-as, egy ötöspakkban volt. Az autó élénkpiros színt kapott, ami az éleken nem takar tökéletesen. Még jó, hogy a nagyobb része gömbölyű. A rendszáma J 3024 75. Na, ez mi lehet? J COX 75? Valaki?

A csapat balról jobbra: szürke MB-14, acélkék MB-14 2007-ből, MB-18 2008-ból és a piros egy 2008-as ötöspakkból

A sötétszürkén és a piroson már külön kifestették a kipufogókat

A hátsó szélvédőn keresztül rálátunk a motorra

Bónuszkép

Az eredeti Audi R8 oldalán a pengével

Átvilágítva


Linkek:
Audi R8 - wikipedia (német)
Audi R8 konfigurátor: Érdemes körbenézni az extrák között. Van belső tükör digitális iránytűvel 116.400-ért - hátha elmész vele az erdőbe vagy a Dakarra - vagy kérheted típusmegjelölés nélkül az autód, hogy az APEH-ellenőr szomszédod ne tudja milyen kocsid van valójában. Utóbbiért még fizetned sem kell!
Audi R8 - 2008 - teszt a Totalcarról
Audi R8 V10 a versenypályán - szintén Totalcar
Nem készül el az Audi R8 V12 dízel - Totalcar hír

7 megjegyzés:

porsche írta...

Az a videó nagyon tuti, még nem láttam előtte.
A fotókért külön gratula, nagyon jó ötlet volt az az üveglap.
tetszik ez a modell, de tényleg nagyon hiányzik, hogy nincs kifestve a "penge".

Ikarus 256 írta...

Ha egy valaki nem látta, akkor már érdemes volt összehoznom ezt a postot. :-)
A fotókkal sokat szenvedtem: erős napsütésben világított a piros, borultabb időben szép volt, de a világos szürke és az acélkék nagyon fényes lett. Végül utóbbi képek közül választottam, mert ezek lettek a jobbak. Az üveglapot korábban is használtam, de csak nyáron érdemes, mert akkor lehet jó képeket készíteni az udvarban.

Sam. Joe írta...

Haladozzunk sorjában!

A posttért tessék bevésni egy nagy pirosat, megy ki hozzám kiemelésbe.

A videó zseniális! Hiába, a német humor évszázadai! 8-)

A világ népességének azon kis hányadához tartozom, akinek NEM TETSZIK ez az autó, pont a kopoltyúk miatt, amiről csak most tudtam meg, hogy pengének hívják őket.

A Cox rejtély feloldása kifogott ratjam, holott próbálkoztam lelkesen.

Ikarus 256 írta...

Köszönöm a piros pontot, és a kitüntetést! :-)
A Coxot próbáltam én is összehozni az Audival vagy a Matchbox-szal, de nem találtam semmi értelmeset.

(Recolor javítva. Köszi! ;-))

Névtelen írta...

Nagyon jó az a vidi.

Unokatésóm oda van ezért az autóért, akar ő is venni egyet, de csak azért, mert a Need For Speed Carbon-ba Darius-nak, akit a legvégén kell legyőzni, ilyenje van. 8-)

matchbox írta...

Ideért! Tegnap megvettem.

Ikarus 256 írta...

Köszi, figyelem majd.