1990-ben a Lamborghini leváltja a Countach-t, és megalkotja a Diablot. Úgy, mint elődje, ez is csővázas volt, és szintén V12-es motor működött benne. Eleinte 5,7 literes volt, aztán "élete" végére felhizlalták 6 literesre és 590 lóerősre. A Totalcar ezt írja róla: "gonosz, kiszámíthatatlan, gyilkos erejű gép, civilizálatlansága miatt nem is sofőr, hanem idomító kell hozzá."
A Lamborghinit megvette az Audi, és 2001-ben elkészítették a Murcielagot, ezzel leváltották a Diablot.
A Matchbox-nál 1992-ben jelent meg először, de az alvázon 1991 szerepel, a gyártás helye Tájföld. Az autó legtetszetősebb része ugyanaz, mint az MB-27 Countach-on: a nyíló motorháztető és alatta a V12-es erőforrás. A kocsi sárga színű, amit meglehetősen vastag festékréteggel értek el, ezzel együtt olyan részletek, mint a tanksapka fedele eltűntek az autóról. Valószínűleg azért is, hogy ne tévesszük össze egy sárga Ferrarival, az elején a márka emblémája díszeleg XXL kiadásban, az ajtókra pedig hatalmas Diablo feliratokat festettek.
A belseje egyszerű, mint egy pofon, de kicsivel jobb kidolgozottságú a Countach LP500 S utasterétől.
Mondhatnám azt, hogy a kocsi alja azért készült műanyagból, mert ez egy sportkocsi és jó ha minél könnyebb, de egyszerűen a spórolás lehetett csak az oka. Lemértem a korábbi Lamborghiniket modelleket és ezt is. A Streakers Countach-om és a piros LP5000 S egyaránt 44 g, a sárga LP500 S 38 g, míg ez már csak 32 g-ra mérlegelt.



Lamborghini Diablo 2000-ből, mint MB-22. A festékréteg ezen is vastagabb a tökéletesnél. Lekerült róla minden embléma és felirat, de több lámpát emeltek ki rajta, mint a '91-esen.
A Matchbox-ok között 2005-ben kapott utoljára helyet a Diablo. "Sima" 1-75-ként ekkor már nem jelent meg, csak a Superfast sorozatba került be, 72. volt a sorban. A színe és a kidolgozása sokkal szebb, mint az előző két autóé, sőt a festék sem vastag. Kifestették az első és hátsó helyzet- és irányjelzőket. Egyetlen márkajelzés látható a kocsin, most már normális méretben az első lökhárítón. Az összhatást egyedül az undorító és hatalmas kerekek rontják. Nem is kicsit.



Kiegészítés:
Az agyam olyan, mint a szita, de szerencsére BogZoo az egyik lyukat betömte rajta: elfelejtettem linkelni Tommit és a Diabloit, és ő figyelmeztetett a hiányosságra. Tommi, ezer bocs! BogZoo, köszi!
Az agyam olyan, mint a szita, de szerencsére BogZoo az egyik lyukat betömte rajta: elfelejtettem linkelni Tommit és a Diabloit, és ő figyelmeztetett a hiányosságra. Tommi, ezer bocs! BogZoo, köszi!
14 megjegyzés:
Nekem a '91-es tetszik a legjobban. Bár ha lenne rajtuk szárány, mint az eredetiken (bár nem minden volt), szerintem még szebbek lennének.
Amúgy Tommi az ő két verziójat már régebben bemutatta. (csak gonodltam szólok neked, ha régebben nem olvastad volna ;-)
Köszi, hogy szóltál! Olvastam még korábban, de mire megírtam a postot kiment a fejemből, hogy linkeljem. Most pótolom a hiányosságomat! :-)
Ok, nincs mit! :-)
Találtam neked egy Ikarus-t, mondjuk az nem 256, hanem 260 :-)
http://jatekudvar.tx.hu/?q=node/3363
Köszi, de még jegelem az Ikarusokat. Ha rám szakad a Nemzeti Bank, akkor majd egy Pannon Volános C56-ost szeretnék. Tizenezerbe kerül, szóval nagyon "majd" kategóriás.
Nagyon jó kis poszt, tetszett! De nem vagyok hajlandó olasz sportkocsikat venni kicsiben, mert ha egyszer elkezdem, nem tudom befejezni :( Csak amerikai és japán, más nem jöhet hozzám! Olvasni azért szívesen olvasok róluk másoknál ;)
Különösképpen nem vonzottak eddig az olasz autók és a Lamborghini, de így három post után megkedveltem őket. :-)
Keresztapám tegnap hozta haza a Norev Imprezat, de a tiéd még nem jött meg. :-( Kezdek félni, hogy a posta megint közbeszól...
Nincs baj azokkal a kerekekkel! A cég így akar utalni arra, hogy a Lamborghini eredetileg traktorokkal kezdte. 8-]
Szerintem a sárga a legdögösebb.
Lehet, hogy a traktortokra emlékeznek, de az is lehet, hogy összerakták a Lamborghini LM002 terepjáróval a költséghatékonyság jegyében. 2in1 :-D
http://de.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_LM002
Türelem, oda fog az érni, ajánlva adtam fel, azok többnyire nem tűnnek el...
Látom, neked is a sárga verzió motorházteteje nyílik fel legkevésbé.
Bog Zoo: Köszi, hogy megemlítettél, de Ikarus kolléga posztja sokkal jobb, mint az enyém, mert ő foglalkozik az eredeti autó történetével, míg én azt nemes egyszerűséggel kihagytam,
Ikarus256: Az előző hozzászólásomból kifelejtettem, de biztos tudod. Az LM002-be a Countach V12-es motorját szerelték annak idején. Kéne egy olyan gép. :)
Igen, a sárgáé nyílik legkevésbé, de nem is baj, mert talán az a legreálisabb.
Az LM002 után még az első post kapcsán utána olvastam, és ha jól emlékszem, akkor sejkeken kívül nem sok ember vett belőlük, pedig hasonlónak szánták, mint a Hummer. Dakaron megnézném, hogy mit tudnának.
Hétvégén volt a Le Mans-i 24 órás verseny, és sajnos az egyetlen Lamborghini fél óra után feladta a küzdelmet, és egyetlen kört teljesített. Vicces volt a csapat neve: JLOC, azaz Japan Lamborghini Owner's Club. :-D
Tommi: Nincs mit :-)
Ikarus 256: Én is néztem némit a versenyből, hát voltak benne érdekes dolgok...
Megjegyzés küldése