Semmi olyan szándékom nem volt, hogy "visszatérésem" alkalmából csak Merciket fogtok kapni, de véletlenül most így jött össze. Két hete vásárban voltunk, és olyan teherautókat találtam, amit nem szokásom hazavinni, de ezeket "muszáj" volt. Most ezekből mutatok egyet.
Talán láttatok már ti is olyan kis műanyag kamionokat, amik elsősorban reklám céllal születtek, mint játéknak. Korábban például a Budweiserhez és a Persilhez lehetett kapni nálunk is hasonlókat, de úgy veszem észre a legtöbbet Németországban adják a cégek a termékeik mellé. Ezek legtöbbször zárt felépítménnyel rendelkeznek, amiken ajtó sincs, de még ajtónak látszó tárgyat sem helyeznek el a kocsik végében. Azt hittem, hogy minden teherautó csak egy "téglát" kap a hátára körbe matricával, "oszt jónapot". De van, ami nem ilyen egyszerű kialakítású, mint az a Mercedes amit megvettem.
Hogy ne szaladjunk nagyon messzire az előző posttól, ez is egy Actros, de már a második generációs, és nem nyerges, hanem egy háromtengelyes teherautó pótkocsival. A fülke részletes kialakítású, nem spórolták le a légszűrő nyílást, a légterelőket, az oldalsó tárolórekeszek ajtaját, az ablaktörlőket és a kilincseket sem. A kabin kivételével minden műanyag rajta, így a felépítmény is, aminek hátfala és baloldala felfelé nyílik, az ajtókra egész felületüket eltakaró matrica került. A plató alatt kialakították az üzemanyagtartályt és légtartályokat, amiket egy rács véd. Az Actros alá krómozott kerekek kerültek, műanyag abroncsokkal. Ez szinte alapfelszereltségnek számít az ilyen reklám-kamionoknál. A teherautó hátuljára már nem fektettek nagy hangsúlyt - csak egy vonószem van az alváz végén, nincs lámpa vagy lökhárító -, de nem is olyan nagy baj, mert az utána kötött pótkocsi eltereli a figyelmet róla. A vontatmánynak szintén nyílik két oldala, és ezekre is került matrica. A pótkocsin már végre látunk lökhárítót és lámpákat.
Ugye, hogy jó döntés volt, hogy megvettem? Hát még úgy, hogy van hozzá egy targonca, három raklap sörösrekesz és két raklap söröshordó? Nem kell Fork Lift Truck szintű targoncára gondolni, de van villája, benne ül Klaus és gurul. Festék és matrica nélkül fekete maradt a kis villás. Mivel elég könnyű szerkezet, tettek a végébe egy kis fémdarabot, hogy terhelésnél ne bukjon előre.
Hogy ne szaladjunk nagyon messzire az előző posttól, ez is egy Actros, de már a második generációs, és nem nyerges, hanem egy háromtengelyes teherautó pótkocsival. A fülke részletes kialakítású, nem spórolták le a légszűrő nyílást, a légterelőket, az oldalsó tárolórekeszek ajtaját, az ablaktörlőket és a kilincseket sem. A kabin kivételével minden műanyag rajta, így a felépítmény is, aminek hátfala és baloldala felfelé nyílik, az ajtókra egész felületüket eltakaró matrica került. A plató alatt kialakították az üzemanyagtartályt és légtartályokat, amiket egy rács véd. Az Actros alá krómozott kerekek kerültek, műanyag abroncsokkal. Ez szinte alapfelszereltségnek számít az ilyen reklám-kamionoknál. A teherautó hátuljára már nem fektettek nagy hangsúlyt - csak egy vonószem van az alváz végén, nincs lámpa vagy lökhárító -, de nem is olyan nagy baj, mert az utána kötött pótkocsi eltereli a figyelmet róla. A vontatmánynak szintén nyílik két oldala, és ezekre is került matrica. A pótkocsin már végre látunk lökhárítót és lámpákat.
Ugye, hogy jó döntés volt, hogy megvettem? Hát még úgy, hogy van hozzá egy targonca, három raklap sörösrekesz és két raklap söröshordó? Nem kell Fork Lift Truck szintű targoncára gondolni, de van villája, benne ül Klaus és gurul. Festék és matrica nélkül fekete maradt a kis villás. Mivel elég könnyű szerkezet, tettek a végébe egy kis fémdarabot, hogy terhelésnél ne bukjon előre.
16 megjegyzés:
Gabelstaplerfahrer Klus? Kizárt! Klaus nem feka srác! 8-)
Ez sem néger, hanem valami droid, mert szürke az arca. :-)
Szerintem baró, Matchbox méret?
Igen, a Convoyokhoz teljesen közel áll a méretarány (1:91 körülinek számoltam), a felépítménnyel együtt olyan magas, mint egy Superstar Transporter pótkocsi. Holnap mutatok róla képet.
Porsche: Itt az ígért kép: http://lh3.ggpht.com/_fgvUwBUxFAc/SqvkLIz7hiI/AAAAAAAACYc/rHE_7FBelyU/s640/P1020405.JPG
A raklapot lemértem, és Euro raklappal összehasonlítva számoltam méretarányt: hosszúsága 1:66, szélessége 1:59. Szerintem nem zavaró a "torz" kicsinyítés.
Mennyiért dobálták?Ha jó az ára utánakeresek.
500, de lehetett alkudni.
A méretarány tekintetében pláne jó vétel volt. Gondolom tökre véletlenül pont egy Porsche-s CY-24 került a kezedbe a fotózáshoz :)
Porsche: Annyira véletlen volt, hogy előtte kivettem és vissza is tettem egy kék DAF-ot, hogy stílszerűen Porsches kamionnal mutassam meg neked a méreteit. :-)
Egy ilyen nekem is kéne.
Andrew0807: Ha találok ilyent a vásárban, akkor vegyem meg neked?
Sejtettem, hogy enyhe szándékosság fellelhető a dologban XD
Enyhe? Hehe, jó vicc! :-D Amúgy sikerült már beszerezned egy ilyent?
Az idézőjel lemaradt az enyhe szónál :-)
Igen, szerencsére már van, tehát már csak két olyan Convoy van, amit mindenképpen szeretnék beszerezni.
Tényleg, a Mustangot már megkaptad, vagy még mindig Joe-nál van?
A targonca villája mozgatható?
Írtam mélt!
Porsche: Kb. mióta leadtad Joe-nak a Mustangot, azóta próbálom úgy szervezni a dolgaimat, hogy fel tudjak menni egyik hétvégén, mert van még nála más cuccom is, de még mindig nem jött össze. Majd talán ezen a hétvégén!
Andrew0807: A targi villája nem mozgatható. E-mailt megkaptam, most válaszoltam. ;-)
Megjegyzés küldése