2009. szeptember 14., hétfő

1956 Ford F-100

A múlt héten sikerül két Hot Wheelst Matchboxokra cserélni. A hozzám érkező autók között volt egy 1956 Ford F-100 pickup, ami miatt most tollat - billentyűzetet és egeret - fogok a kezembe, hogy megmutathassam nektek két társával együtt.
Időrendben haladva következzen először MB-35-ös számmal 1998-ból. A festést a lehető legegyszerűbben oldották meg: a kaszni teljesen piros lett, sehol egy tamponnyomás vagy matrica. Mivel a hűtőrács és az első lámpák krómozott műanyagból készültek csak a hátsó Ford feliratnál zavaró a sok piros. A kocsi alá a '90-es évek vége Matchbox-divatjának megfelelően ötágú felni került, ami nekem már annak idején is nagyon tetszett.
2006-ot írtunk, amikor MB-66-ként egy szürke verziót dob piacra a Matchbox. Ez már a Mattel-korszak "gyermeke", látszik is rajta, és most nem arra gondolok, hogy silány minőségű lenne az autó, hanem a hátuljára rákerült már egy Matchbox-féle kód. A megfejtése "Life's a beach", amiről Sam.Joe segítségével megtudtam, hogy ez szörfösök "jelmondata", azaz "Az élet egy part(on van)". Gondolkodtam rajta, de semmi értelme nem volt annak, hogy egy számsort így tegyenek a kocsi hátuljára, ha rendszám lenne, akkor az rendben lenne. Arról meg nem is beszélve, hogy a világon szerintem kevés kissrác fejti meg a kódot. Az elején fehér, a hátulján pirosak lettek a lámpák, kékre festették a Ford feliratot, fölé pedig fehér motívum került. Utóbbi jól néz ki, de ha a szörfös felirat rendesen ki lenne írva, és deszkákat is adtak volna hozzá, akkor mondhatnám, hogy erősíti a szörfös hatást. De így?? A Ford kerekei egyszerűek, de tetszenek.
Szintén 2006-ból van még egy Superfast F-100-asom is ugyanolyan, amilyent a Matchbox Memorieson már láthattunk korábban. A különbség csak annyi a kettő között, hogy az enyém bontott csomagolású. Ezen is kifestették az első-, hátsó lámpákat és a Ford feliratot a raktérajtón. Gondolom a többlet pénzért cserébe kerülhetett rá a platóra, a kilincsekre, a tanksapkára és a motorháztető oldalára - ez a típusjelzés, ami a post elején látható képen is szerepel - némi plusz festék. Az autó fehér oldalfalú kerekeket kapott.

Ford F-100 - MB-38 1998.

A Ford feliratra ráfért volna egy kis fehér vagy szürke festék

MB-66 2006-ból, festett első fényszórókkal.

Kifestették a lámpákat, a márkanevet, kódot és egy kis díszt is kapott a hátulja.

MB-26 a 2006-os Superfast sorozatból.

Kilincsek, tanksapka és a típusjelzés körvonalai szürkével kiemelve - a lila ködből.

Tetszik a kivitelezés.

Ezen a képen jól látszik a típusjelzés a motorháztető oldalán.

Linkek:
Matchbox Memories: Sam.Joe F-100-asai
Areh gyűjteménye: Ford Pick-up

10 megjegyzés:

porsche írta...

Nekem nagyon tetszik, már régóta szeretnék egyet birtokolni, de eddig csak a panel verzióból sikerült 2 darabot szereznem. A szürkéhez jól passzolna egy szörfdeszka, a HW (Surf Crate)kínálatából lehetne is hozzá passzíntani egyet.

RÁJEN írta...

Hát tegyél rá deszkákat! Ott van donornak az új Magnum, arra úgyis kevésbé illik, mint erre, és bár kell egy kicsit faragni, szerintem megérné...
(Mielőtt ide felnéztem volna, pont írtam egy "Lila köd" című posztot, érdekes egybeesés az egyik képfeliratoddal.)

Ikarus 256 írta...

Még nincs meg a szörfös Dodge Magnum, de ha már ennyire mondjátok, akkor már veszek egyet, vagy szerzek egy deszkát rá, aztán megmutatom úgy is. :-)

Rájen: Tényleg érdekes! :-D

porsche írta...

Én ezt ajánlanám, hétfőn is láttam egyet egy Isparban:
http://www.southtexasdiecast.com/hwguide/images/2008/2008_120.jpg

Ikarus 256 írta...

Hmm... látom, hogy még a héten le kell ugranom a belvárosba egy szörfdeszkáért. Nem tűr halasztást! :-)

Tommi írta...

Nekem a szürke inkább türkiznek tűnik. Amúgy abból a verzióból nekem is van egy :)

Névtelen írta...

Nekem a piros tetszik a legjobban, de a másik kettőbe is van olyan, ami nagyon bejön. Pl. a zöldön a díszítés, a SF-on a fehér gumiperem....

Ikarus 256 írta...

Areh sem szürkének, hanem világoskéknek látta. Biztos rossz volt nálam a fény. :-P

Unknown írta...

Fiúk ti nem néztétek a Baywatch-ot? ott tuti nem ilyen kocsival mentek a partra. Egyáltalán nem kell szörfdeszka, mert szerintem nagyon nem illik ehhez az autóhoz.
Tehát Tamás maradj a fenekeden:D

Ikarus 256 írta...

Kedves Anett! Köszönjük, hogy megosztottad velünk a véleményed, de deszka lesz! :-) Majd meglátod, hogy jól néz ki vele. ;-)