2009. szeptember 10., csütörtök

Mercedes-Benz Actros V8 - Franziskaner

Semmi olyan szándékom nem volt, hogy "visszatérésem" alkalmából csak Merciket fogtok kapni, de véletlenül most így jött össze. Két hete vásárban voltunk, és olyan teherautókat találtam, amit nem szokásom hazavinni, de ezeket "muszáj" volt. Most ezekből mutatok egyet.
Talán láttatok már ti is olyan kis műanyag kamionokat, amik elsősorban reklám céllal születtek, mint játéknak. Korábban például a Budweiserhez és a Persilhez lehetett kapni nálunk is hasonlókat, de úgy veszem észre a legtöbbet Németországban adják a cégek a termékeik mellé. Ezek legtöbbször zárt felépítménnyel rendelkeznek, amiken ajtó sincs, de még ajtónak látszó tárgyat sem helyeznek el a kocsik végében. Azt hittem, hogy minden teherautó csak egy "téglát" kap a hátára körbe matricával, "oszt jónapot". De van, ami nem ilyen egyszerű kialakítású, mint az a Mercedes amit megvettem.
Hogy ne szaladjunk nagyon messzire az előző posttól, ez is egy Actros, de már a második generációs, és nem nyerges, hanem egy háromtengelyes teherautó pótkocsival. A fülke részletes kialakítású, nem spórolták le a légszűrő nyílást, a légterelőket, az oldalsó tárolórekeszek ajtaját, az ablaktörlőket és a kilincseket sem. A kabin kivételével minden műanyag rajta, így a felépítmény is, aminek hátfala és baloldala felfelé nyílik, az ajtókra egész felületüket eltakaró matrica került. A plató alatt kialakították az üzemanyagtartályt és légtartályokat, amiket egy rács véd. Az Actros alá krómozott kerekek kerültek, műanyag abroncsokkal. Ez szinte alapfelszereltségnek számít az ilyen reklám-kamionoknál. A teherautó hátuljára már nem fektettek nagy hangsúlyt - csak egy vonószem van az alváz végén, nincs lámpa vagy lökhárító -, de nem is olyan nagy baj, mert az utána kötött pótkocsi eltereli a figyelmet róla. A vontatmánynak szintén nyílik két oldala, és ezekre is került matrica. A pótkocsin már végre látunk lökhárítót és lámpákat.
Ugye, hogy jó döntés volt, hogy megvettem? Hát még úgy, hogy van hozzá egy targonca, három raklap sörösrekesz és két raklap söröshordó? Nem kell Fork Lift Truck szintű targoncára gondolni, de van villája, benne ül Klaus és gurul. Festék és matrica nélkül fekete maradt a kis villás. Mivel elég könnyű szerkezet, tettek a végébe egy kis fémdarabot, hogy terhelésnél ne bukjon előre.

A csomagolásban

A szerelvény. A kocsi oldalán egy ferences barát oltja szomját.

Mercedes-Benz Actros V8

Pótkocsi hátulról

Felnyitott oldalakkal, előtérben a raklapok

Raklapok közelről

Klaus munka közben

Linkek:
Mercedes-Benz Actros a wikipedián

16 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Gabelstaplerfahrer Klus? Kizárt! Klaus nem feka srác! 8-)

Ikarus 256 írta...

Ez sem néger, hanem valami droid, mert szürke az arca. :-)

porsche írta...

Szerintem baró, Matchbox méret?

Ikarus 256 írta...

Igen, a Convoyokhoz teljesen közel áll a méretarány (1:91 körülinek számoltam), a felépítménnyel együtt olyan magas, mint egy Superstar Transporter pótkocsi. Holnap mutatok róla képet.

Ikarus 256 írta...

Porsche: Itt az ígért kép: http://lh3.ggpht.com/_fgvUwBUxFAc/SqvkLIz7hiI/AAAAAAAACYc/rHE_7FBelyU/s640/P1020405.JPG
A raklapot lemértem, és Euro raklappal összehasonlítva számoltam méretarányt: hosszúsága 1:66, szélessége 1:59. Szerintem nem zavaró a "torz" kicsinyítés.

Andrew0807 írta...

Mennyiért dobálták?Ha jó az ára utánakeresek.

Ikarus 256 írta...

500, de lehetett alkudni.

porsche írta...

A méretarány tekintetében pláne jó vétel volt. Gondolom tökre véletlenül pont egy Porsche-s CY-24 került a kezedbe a fotózáshoz :)

Ikarus 256 írta...

Porsche: Annyira véletlen volt, hogy előtte kivettem és vissza is tettem egy kék DAF-ot, hogy stílszerűen Porsches kamionnal mutassam meg neked a méreteit. :-)

Andrew0807 írta...

Egy ilyen nekem is kéne.

Ikarus 256 írta...

Andrew0807: Ha találok ilyent a vásárban, akkor vegyem meg neked?

porsche írta...

Sejtettem, hogy enyhe szándékosság fellelhető a dologban XD

Ikarus 256 írta...

Enyhe? Hehe, jó vicc! :-D Amúgy sikerült már beszerezned egy ilyent?

porsche írta...

Az idézőjel lemaradt az enyhe szónál :-)
Igen, szerencsére már van, tehát már csak két olyan Convoy van, amit mindenképpen szeretnék beszerezni.
Tényleg, a Mustangot már megkaptad, vagy még mindig Joe-nál van?

Andrew0807 írta...

A targonca villája mozgatható?
Írtam mélt!

Ikarus 256 írta...

Porsche: Kb. mióta leadtad Joe-nak a Mustangot, azóta próbálom úgy szervezni a dolgaimat, hogy fel tudjak menni egyik hétvégén, mert van még nála más cuccom is, de még mindig nem jött össze. Majd talán ezen a hétvégén!

Andrew0807: A targi villája nem mozgatható. E-mailt megkaptam, most válaszoltam. ;-)