2009. október 10., szombat

Ferrari 456 GT

Már régóta tervezek Ferraris bejegyzést, de mindig közbejött egy-egy másik autó, amik olyan "muszáj megmutatnom" modellek voltak, legutóbb például az '56-os Ford F-100-as pickup.
1992-ben a Pininfarina tervei alapján egy új orrmotoros modellt kezdett gyártani a Ferrari, a 456 GT-t. 5,5 literes V12-es motorral szerelték, ami hatsebességes kéziváltón keresztül 442 LE-t szabadított a hátsó kerekekre. 1996-tól, a GTA megjelenésétől lehetett automataváltóval is rendelni az autót.
Matchboxként 1994-ben debütált kék színben az oldalán 456 GT felirattal, a motorháztetőn pedig egy nagy Ferrari logóval. A '95-ös modell már abból az időből való, amikor a Matchbox igyekezett minél több rikító színt használni az autóihoz, amik egyáltalán nem illettek hozzájuk. Mindehhez sikerült általában a legcsúnyább kereket párosítani, ezért ez a korszak nem is tetszik annyira. A sorsomat nem tudtam elkerülni, így került hozzám is ebből a fura szín-összeállítású autóból. Mivel egy barátomtól kaptam - egy Ford Probe mellé - nincs szívem megválni tőle, és már meg is szoktam a fura színeit. Sőt volt olyan időszak, amikor ez volt a kedvenc autóm. Talán a formája miatt, mert az tökéletesen utánozza az eredeti vonalait. Több szót nem szeretnék erre "pazarolni", mert a következő sokkal többet megér. Ezt meg úgyis látni kell!

MB-17 (USA) és MB-41 (ROW) Ferrari 456 GT 1995-ből és 96-ból

A lámpák is lilák.

2005-ben megjelent a Superfast sorozatban 17-es sorszámmal, az USA-ban piros színben, máshol sárgában. Szerencsémre sikerült pont a pirosat megszereznem. Na, nem azért, mert az talán ritkább, hanem egyszerűen szebb pirosban. Ebben az autóban ismét megmutatja a Matchbox, hogy tud ő szép autókat gyártani. A fényezés gyönyörű piros, megspékelve egy-két apró Ferrari emblémával. A motorháztetőre és az első sárvédőkre a teljes embléma került, a csomagtartó tetejére csak a felirat került, az autó hátuljára pedig csak az ágaskodó ló. Utóbbi a kedvenc részletem az autón, mert egyszerűen tökéletes. Hátra kapott egy rendszámot - 456 GT - és egy-egy fehér pöttyöt a lámpákra. Mivel bukólámpás, ezért annak festegetésével nem is kellett bajlódniuk, helyette viszont kifestették a lökhárítóban az indexlámpát és - talán - ködlámpát. Nagyon buzgó volt a Matchbox a pingálásban, mert a lökhárító alján lévő kisebb légzőnyílásokat is befestette sárgára. Lehet, azt hitték, ez az irányjelzője? Az autónak ez az egyetlen komolyabb hibája, persze a kerekei mellett. Sajnos erre is sikerült feltenni a 2004-2005-ös Superfastok között annyira elterjedt csúnya ötágú felnit.

Micsoda véletlen, ez is MB-17, de már 2005-ből.

Az alsó nyílásokban látszik a sárga festék.

A beltér barna, de a sötétített üvegen keresztül alig látszik.

Csak azok a kerekek...

A hátulja a pacival.

A fenti két kép csak azért került fel, mert a doboz oldalaira különböző grafika került, és szerettem volna mindegyiket megmutatni.
Egy pár mondat még így a végére: Ha jól tudom, akkor a 2005-ös volt az utolsó év, amelyikben a Matchbox Ferrarit adott volna ki valamilyen formában. Nem tudom, hogy a Matchboxnál kik döntik el, hogy melyik autóból készítenek játékot és melyikből nem, de a Ferrarit nem szabadna kihagyni ennyi időre - szerintem. A Mitsubishi Eclipse-et vagy a Jaguar XK-t szívfájdalom nélkül cserélném ki például a 458 Italiara vagy bármely mostani Ferrarira.


Pár képe 1:1 méretarányú Ferrari 456-GT-kről
Ez a kép alapján kicsit eltúlozták a Matchbox lámpáinak fehér foltjait





Linkek:
Ferrari a Wikipedián magyarul
Ferrari 456 a Wikipedián magyarul és angolul
Areh Ferrari 456 GT gyűjteménye
Ferrari 456 GT a Matchbox Forumon

8 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

Nekem is ez a lila van meg.ha jól tudom az amcsiknak volt olyan mainek mé a motorháza is ezzel a mintával volt.

Ikarus 256 írta...

Részben jól tudod, a Matchbox Forum szerint ez is, az is megjelent az USA-ban (MB-17) és azon kívül is (MB-41).

porsche írta...

Én Ferrari ügyben nem vagyok mérvadó, de a piros Superfast nagyon eltalált, a felni is megy hozzá, csak a hátsólámpa festéséért kár nagyon, illetve tényleg jobb lett volna áttetsző szélvédővel.

Ikarus 256 írta...

Nekem ezek a kerekek egyáltalán nem tetszenek, de ennek az autónak nem tudtam ellenállni. :-D

RÁJEN írta...

Porschéval értek egyet, hogy bár általában ezek a kerekek nekem sem tetszenek, ennek az autónak mégis jól állnak! A Superfast nagyon szép.

Ikarus 256 írta...

Köszönöm a dicséretet az autó nevében. :-)

Vorangee írta...

Nincs azokkal a kerekekkel semmi baj! Egyébként végre tudom az oldalt nézni a szobámból! :)

Ikarus 256 írta...

Vorangee: Örülök, hogy megengedi már a szobád, hogy megnézd az oldalt!:-)