2009. augusztus 4., kedd

Power Lift

2007-ben végre újra kapott a Matchbox 1-75 sorozata normális targoncát, 2002 óta csak rondaságok szolgáltak emelésre, azokból szerencsére egy darabom sincs. Mivel a Matchbox a Power Lift nevet adta a targoncának, ami nagyon Matteles fantázianévnek tűnik, utánanéztem kicsit, hátha van olyan gép, amire hasonlít. Sok kis villás képét végignéztem, de szinte minden gyártónak van hasonló terméke, de persze a hasonlóság mellett eltérő részletből is van bőven.
A targonca ránézésre egy kisebb teherbírású lehet, mert a hátsó kerekei középen vannak, és elég aprók. Nagyon tetszik a kidolgozása: előre-hátulra rendes lámpákat és a tetőre - ami egyébként "álrácsos" - két villogót "szerelt fel" a gyártó. Szépséghibájuk, hogy nincsenek külön kifestve. A vezető munkahelye és a villák készültek csak műanyagból, más minden fém, ami manapság ritka a Matchboxtól. És az is ritka, hogy mozgó alkatrészeket építenek a játékaikba, de szerencsére nem vették el a targoncázás élményét a gyerkőcöktől, így valóban lehet emelni és süllyeszteni a villákat. Sajnos már nem úgy, mint a Fork Lift Truck-nál, mert ezen kis pöckök tartják adott magasságban a terhet, ha pedig ezeken áthaladnak a villák, a rakomány mindig ugrik egyet, vagy rögtön leesik.

2007-ben sárga színben debütál a Power Lift MB-45-ként. Az oldalára festett feliratok figyelmeztetnek a legnagyobb teherbírására, amit 2,5 tonnában maximalizált a gyár. A fellépőhöz rákerült a targonca neve és "típusa": Power Lift 2000.
2008-ban hátrébb csúszott az 1-75 sorozatban a 60. helyre. A színváltoztatás kötelező, így akkor zöld lett. A tamponozás is megváltozott: a név a hátsó oszlopra és a teherbírás kissé előrébb került, mint a korábbi modellen. A lámpákat ezen sem festették ki, de összhatásban rosszabb, mint a sárga, mert annak legalább a villogói valóságosnak tűntek.
Az idén megjelent, és a sorban még hátrébbkerülő - MB-69 - Power Liftem tetszik a legkevésbé. A teteje szürke, az alja világoskék. Erre már nem került fel a targonca neve, csak pár villám, a Matchbox sorszáma - 704 - és feltehetően a tulajdonos cég neve - Bolt Constuction. Ennél többet lehetett volna kihozni belőle.

Power Liftek sorban: MB-45 2007-ből, MB-60 2008-ból és végül MB-69 2009-ből

Hátulról. Kár a festetlen lámpákért meg a zöld és szürke villogókért.

Egy kölcsön-raklap emelése közben

A kerekek elhelyezése, és a fém alváz

5 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Ez is valami olyasmi, amiért nem adok pénzt. 8-( Viszont kompatibilis az új Convoy konténerekkel, míg a régi, klasszikus Forklift Truck nem az. Ez viszont cserébe nem kompatibilis a régi konténerekkel. 8-(

(A CAPTCHA olvas a gondolataimban, érzi, hogy nem tetszik, mert azt akarja tőlem, hogy "FINGLAT".)

Ikarus 256 írta...

Éreztem én, hogy nem lesz ez egy "mindenkinek tetszik" bemutató, de nem is ez volt a cél. Csak a következő post kedvéért kapott helyet itt a blogon. ;-)

Névtelen írta...

Nem rossz, nem roszz, bár nem hiszem, hogy én is adnák érte pénzt....

porsche írta...

Bevallom, nekem tetszik ez a targonca (a kék-szürke jobban, mint a zöld, de a sárga az igazi), de pénzt nem hiszem, hogy fogok adni érte:) Nézegettem már blisteren keresztül, hogy milyen ötletesen oldották meg a hátsó tengelyt, ráadásul, hogy mindezt HW kerékkel, na azt viszont nem gondoltam volna.

Ikarus 256 írta...

Na, látjátok, én már háromszor is adtam érte pénz, de többször nem fogok. :-)