2009. május 19., kedd

Lamborghini Countach LP500 S / LP5000 S

Folytatom is a múlt héten elkezdett Lamborghinis bemutatómat. A mai modell már az a Countach, amit BogZoo-nak ígértem, ami Sam. Joe-nak jobban tetszik, mint a korábbi Countach, és amilyen az egyik osztálytársamnak volt általános iskolában, amiért mindig is irigyeltem, mert akkoriban nekem még nem volt. No nem csak azért irigyeltem az autóját, mert szép volt és Lamborghini, hanem azért is, mert amikor autófogóztunk a suliudvaron verhetetlen volt. Aki nem ismerné ezt a sportot az írjon egy kommentet, elmesélem neki. :-)

1985-ben indul az 1-75 sorozatban a most következő "Lambó". A premiermodell egyetlen évig létezett, piros volt, az elején egy meglehetősen nagy Lamborghini emblémával.
1986-ban következett a második verzió, fekete alapon fehér, narancs és piros csíkokkal, rajta 5-ös "rajtszám". Kissé Streakers-es hatása van a grafikájának. Az autó formája tökéletes, mint az elődé, sőt itt kijavították már a hátsó lámpákat is. A premiermodell örökségeként ez is kapott egy - ha jól gondolom - Cosenza tartományi rendszámot. Az autó farán egy nyíl alakú szárnyat találunk. Talán pont ezért nem lehet már nyitni a motorháztetőt, mint ahogy az MB-27 Countachon lehetett. Az autó alján 1985-ös dátum szerepel, ami egybeesik a premier évével - milyen meglepő -, a gyártás helye pedig Makaó. A kocsi neve így szerepel rajta: Lamborghini Countach LP500 S. Ez majd később válik érdekessé.
Az eredeti autón is egyszerű utasteret a Matchbox-nak sikerült még tovább "butítania". Ha az Autómániában tesztelnék az autómat, a beltérre vonatkozóan a 'puritán' szó biztosan elhangozna, a 'kopogós műanyagok mellett'.

MB-11 - Későn jöttem rá, hogy ezt a dobozt nyom nélkül ki lehet nyitni, így elmaradt róla a bontott kép...

1989 és 1993 között újra piros színben pompázott a Countach. Pont ilyen volt a fent említett osztálytársamé is. Erre már nem került olasz rendszám, egyszerűen csupasz maradt a helye. Az autó oldalára Countach felirat került, az autó hátuljáról és elejéről összesen három bika "támad ránk". Úgy tűnnek a hátsó kerekei, mintha beljebb lennének a kelleténél. Ez azért van, mert keskenyebb a nyomtáv, mint az első kerekeknél, ettől kicsit bután is néz ki szegényke. Az autó alja a legérdekesebb, mert ezen már LP5000 S lett a neve. Ilyen Lamborghini is létezett, sőt az LP500 S-sel együtt jelent meg, sőt-sőt ez az oldal egy lapon is említi a két típust. A modellnév változtatást a Matchbox részéről nem igazán értem, mert ekkorra már bőven kihalt ez a típus - 1982-től 1985-ig gyártották. Ha a végére odabiggyesztették volna még a "QV" betűket, akkor majdnem rendben is lenne, mert azok 1985-től 1988-ig készültek.
MB-11 - Kissé beesett hátsó kerékkel...
... de megbocsátok neki, mert így is szép!

Harmadik és egyben az utolsó Lamborghinim már a Mattel korszakból való, 2000-ben került az 1-75 sorozatba. Már látszik rajta a spórolás, mert az autó alvázát fémről műanyagra cserélték. A szélvédő "szinte-átlátszatlan" fekete műanyagból készült. Az utastér láthatóságát tovább rontja, hogy az is fekete, így csak erős fényben lehet látni, hogy van benne egyáltalán ülés. Az ajtókra egy-egy Lamborghini felirat került, a kocsi hátsó sarkaira pedig Murciélago, a márka szimbóluma. Az autó legnagyobb érdeme, hogy megtartották a korábbi autóknál szinte mindennapos rugós felfüggesztést. Sajnos a kerékválasztással melléfogtak: sem a kerék mintája, sem a szélessége nem illik egy igazi "Lambóhoz".

MB-24 - 2000-ből
Aki látja az ülést, az jelezze. Ennyi telt tőlem.
Lamborghini Countach LP5000 S
Egy LP5000 S belülről. A kesztyűtartó fogantyúja szerintem egyedi "tuning" lehet. Vagyis remélem.
Van már egy kép hasonló szögből, de ez a fotó annyira tetszik, hogy muszáj feltennem ezt is. Jól látszik a szárny nyíl alakja.
Csak hogy pirosról is legyen kép

Egy kis kiegészítés:
Rájen és Tommi a megjegyzéseknél elkezdték cincálgatni az autó filmes szerepeit. Egy kis kiegészítés az ő listájukhoz ezen az oldalon.

7 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Állat ez a kocsi, és ennek a posztnak a főszereplői is. Pár filmes adalék, ha érdekel:
1. Esőember
http://img244.imageshack.us/img244/3545/lambo0002088ur.jpg
2. Ágyúgolyó-futam
http://www.imcdb.org/vehicle_2311-Lamborghini-Countach-LP-400S-1980.html
3. Dobermann
http://www.imcdb.org/vehicle_3675-Lamborghini-Countach-1988.html
A legjobbakat!

Ikarus 256 írta...

Köszönöm a linkeket!:-)
Ezekből - szánom-bánom - csak az Ágyúgolyófutamot láttam... Abban viszont pont nem ilyen autó van :-)

Ikarus 256 írta...

Most jutott eszembe, hogy a Balhé Bronxban c. filmben is egy hasonlónak vágja le az ajtajait Jackie Chan egy kamion segítségével. Ez a legszomorúbb része a filmnek. :-(
http://www.autocult.com.au/img/gallery/SpeedDemon2.jpg

Tommi írta...

A Sivatagi Lavina című Dolph Lundgren-"klasszikusban" (Zs-kategóriás akciófilm) ilyen Countach-sal üldözik a főhőst.

Ikarus 256 írta...

Ha már ennyire elkezdtétek emlegetni a filmszerepeit, hát kiteszek ezekről egy linket a post végére.

Névtelen írta...

Gyönyörű!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lehet, hogy nekem is kéne vennem egy szebb állapotút.....

Jah, és részleteznéd nekem az autófogót? ;-)

Ikarus 256 írta...

Köszííí! :-D Mióta megírtam a postot, ezt a kérdést várom.
Tehát a sport:
Mindenki hoz a suliba egy autót. (Nem voltunk rasszisták, Matchbox-on kívüli is játszhatott. Én egyébként csak "nem matchbox-szal" versenyeztem.) Az egészhez alapvető eszköz egy kisebb domb - a miénk talán 60 cm magas volt, a lejtő pedig 100 cm hosszú -, aminek a tetejéről elengedjük az autókat, hogy leguruljanak. Miután minden autó megállt jöhetett az utolsó, a fogó. Ha nekimegy egy autónak, akkor átadja a "fogóságot", és a következő körben már az gurít utoljára, akinek nekiment. Ha nem talál autót, akkor marad ő a fogó. A mi pályánkat erősen kimosta az eső, amitől olyan volt, mint egy széles árok, néhol fűcsomók is voltak, ahova el lehetett bújtatni az autókat. Remélem érthető a sportismertetőm.
Jajj, de jó is volt az. :-)