1985-ben indul az 1-75 sorozatban a most következő "Lambó". A premiermodell egyetlen évig létezett, piros volt, az elején egy meglehetősen nagy Lamborghini emblémával.
1986-ban következett a második verzió, fekete alapon fehér, narancs és piros csíkokkal, rajta 5-ös "rajtszám". Kissé Streakers-es hatása van a grafikájának. Az autó formája tökéletes, mint az elődé, sőt itt kijavították már a hátsó lámpákat is. A premiermodell örökségeként ez is kapott egy - ha jól gondolom - Cosenza tartományi rendszámot. Az autó farán egy nyíl alakú szárnyat találunk. Talán pont ezért nem lehet már nyitni a motorháztetőt, mint ahogy az MB-27 Countachon lehetett. Az autó alján 1985-ös dátum szerepel, ami egybeesik a premier évével - milyen meglepő -, a gyártás helye pedig Makaó. A kocsi neve így szerepel rajta: Lamborghini Countach LP500 S. Ez majd később válik érdekessé.
Az eredeti autón is egyszerű utasteret a Matchbox-nak sikerült még tovább "butítania". Ha az Autómániában tesztelnék az autómat, a beltérre vonatkozóan a 'puritán' szó biztosan elhangozna, a 'kopogós műanyagok mellett'.
MB-11 - Későn jöttem rá, hogy ezt a dobozt nyom nélkül ki lehet nyitni, így elmaradt róla a bontott kép...
1989 és 1993 között újra piros színben pompázott a Countach. Pont ilyen volt a fent említett osztálytársamé is. Erre már nem került olasz rendszám, egyszerűen csupasz maradt a helye. Az autó oldalára Countach felirat került, az autó hátuljáról és elejéről összesen három bika "támad ránk". Úgy tűnnek a hátsó kerekei, mintha beljebb lennének a kelleténél. Ez azért van, mert keskenyebb a nyomtáv, mint az első kerekeknél, ettől kicsit bután is néz ki szegényke. Az autó alja a legérdekesebb, mert ezen már LP5000 S lett a neve. Ilyen Lamborghini is létezett, sőt az LP500 S-sel együtt jelent meg, sőt-sőt ez az oldal egy lapon is említi a két típust. A modellnév változtatást a Matchbox részéről nem igazán értem, mert ekkorra már bőven kihalt ez a típus - 1982-től 1985-ig gyártották. Ha a végére odabiggyesztették volna még a "QV" betűket, akkor majdnem rendben is lenne, mert azok 1985-től 1988-ig készültek.Harmadik és egyben az utolsó Lamborghinim már a Mattel korszakból való, 2000-ben került az 1-75 sorozatba. Már látszik rajta a spórolás, mert az autó alvázát fémről műanyagra cserélték. A szélvédő "szinte-átlátszatlan" fekete műanyagból készült. Az utastér láthatóságát tovább rontja, hogy az is fekete, így csak erős fényben lehet látni, hogy van benne egyáltalán ülés. Az ajtókra egy-egy Lamborghini felirat került, a kocsi hátsó sarkaira pedig Murciélago, a márka szimbóluma. Az autó legnagyobb érdeme, hogy megtartották a korábbi autóknál szinte mindennapos rugós felfüggesztést. Sajnos a kerékválasztással melléfogtak: sem a kerék mintája, sem a szélessége nem illik egy igazi "Lambóhoz".

MB-24 - 2000-ből
Aki látja az ülést, az jelezze. Ennyi telt tőlem.
Lamborghini Countach LP5000 S
Egy LP5000 S belülről. A kesztyűtartó fogantyúja szerintem egyedi "tuning" lehet. Vagyis remélem.
Van már egy kép hasonló szögből, de ez a fotó annyira tetszik, hogy muszáj feltennem ezt is. Jól látszik a szárny nyíl alakja.
Csak hogy pirosról is legyen kép



7 megjegyzés:
Állat ez a kocsi, és ennek a posztnak a főszereplői is. Pár filmes adalék, ha érdekel:
1. Esőember
http://img244.imageshack.us/img244/3545/lambo0002088ur.jpg
2. Ágyúgolyó-futam
http://www.imcdb.org/vehicle_2311-Lamborghini-Countach-LP-400S-1980.html
3. Dobermann
http://www.imcdb.org/vehicle_3675-Lamborghini-Countach-1988.html
A legjobbakat!
Köszönöm a linkeket!:-)
Ezekből - szánom-bánom - csak az Ágyúgolyófutamot láttam... Abban viszont pont nem ilyen autó van :-)
Most jutott eszembe, hogy a Balhé Bronxban c. filmben is egy hasonlónak vágja le az ajtajait Jackie Chan egy kamion segítségével. Ez a legszomorúbb része a filmnek. :-(
http://www.autocult.com.au/img/gallery/SpeedDemon2.jpg
A Sivatagi Lavina című Dolph Lundgren-"klasszikusban" (Zs-kategóriás akciófilm) ilyen Countach-sal üldözik a főhőst.
Ha már ennyire elkezdtétek emlegetni a filmszerepeit, hát kiteszek ezekről egy linket a post végére.
Gyönyörű!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lehet, hogy nekem is kéne vennem egy szebb állapotút.....
Jah, és részleteznéd nekem az autófogót? ;-)
Köszííí! :-D Mióta megírtam a postot, ezt a kérdést várom.
Tehát a sport:
Mindenki hoz a suliba egy autót. (Nem voltunk rasszisták, Matchbox-on kívüli is játszhatott. Én egyébként csak "nem matchbox-szal" versenyeztem.) Az egészhez alapvető eszköz egy kisebb domb - a miénk talán 60 cm magas volt, a lejtő pedig 100 cm hosszú -, aminek a tetejéről elengedjük az autókat, hogy leguruljanak. Miután minden autó megállt jöhetett az utolsó, a fogó. Ha nekimegy egy autónak, akkor átadja a "fogóságot", és a következő körben már az gurít utoljára, akinek nekiment. Ha nem talál autót, akkor marad ő a fogó. A mi pályánkat erősen kimosta az eső, amitől olyan volt, mint egy széles árok, néhol fűcsomók is voltak, ahova el lehetett bújtatni az autókat. Remélem érthető a sportismertetőm.
Jajj, de jó is volt az. :-)
Megjegyzés küldése