2008. október 8., szerda

John Deere 7800 - ERTL

Aki arra várt, hogy ismét Matchbox kerüljön sorra a blogban, annak csalódást kell okoznom, mivel a következő modellt az amerikai ERTL gyártotta - valószínűleg Kínában.

1995 körül nagybácsim Mannheim-ban volt, a John Deere gyárban pár hónapot, és meghívott minket is magához egy kis nyaralásra. Ha már a gyárban munkálkodott, akkor a gyárlátogatás nem maradhatott ki a programból. Gyerek fejjel nagyon tetszett, ahogy az emberek és a robotok munkájából, a gyártósor végén kész traktorok gördülnek le. Az üzemi körséta után természetesnek tűnt, hogy betérünk a shopba, ahol például John Deere-os tollat, baseballsapkát vagy éppen játékokat lehetett kapni. Húgom és én is választottunk egy-egy traktort. Na, nem kell azt gondolni, hogy a testvérem ennyire kerék- vagy traktormániás lenne, csak babát nem árultak ott, és tollakra akkor még nem volt szüksége. Tehát a gyárból - egy talicskányi prospektus mellett - két trakival "jöttünk" ki, amik közül most a testvéremét szeretném nektek bemutatni. De még előtte két link a gyár történetéről: itt angolul és itt németül.

Most már tényleg a traktor következik. Hugom egy homlokrakodós 7800-as John Deere-t választott. (Az előbbi link egy nagyon jól megszerkesztett traktoros adatbázisra mutat. Érdemes kicsit körülnézni.) A modell 1/64-es méretarányban készült. Ehhez képest igazán részletesnek mondható a kidolgozottsága, főleg a homlokrakodója, ugyanis minden része pont úgy mozog, mint ez eredetin. Van rajta két munkahenger, ami a kanalat mozatja, és kettő, ami az egészet emeli. Az utóbbiak sajnos nem bírják felemelt helyzetben megtartani a szerkezetet, mert az egész fémből készült, ettől pedig szép súlya van.
A traktor nem úgy épül fel, ahogy a Matchbox-nál megszokhattuk, hogy van egy alváz meg a karosszéria, és a kettőt összeszegecselik. Ez a modell két félből áll össze, egy jobb és egy bal félből, de szintén szegecseltek. Ennek tudható be a motorháztetőn végigfutó "vágás". A fülke oszlopai is fémből vannak, de a teteje már műanyag. A kabin belsejét is részletesen kidolgozták, főleg a jobboldali konzolon lévő karokat és kapcsolókat.
A traktoron csak a zöld és a fekete részeket festették le, a többi szín csak matrica. A hűtőrács, az első és hátsó lámpák, a sárga csík a motorháztető oldalán és a rajta lévő feliratok is mind matrica.
Ha megnéztétek a fent belinkelt eredeti John Deere-t, akkor láthattátok, hogy az csak kétkerékmeghajtású, és előre nem került rá terepes gumi, ahogy az ERTL-s változaton sincs. A modell első gumijai műanyagok, a hátsók igazi gumiból készültek. A traktor aljáról kiszolgáltatott és megszégyenítő helyzetben készült képet itt tudjátok megnézni.

Van ERTL játékkatalógusom, amiben benne van ez a modell is, de azt most nem tudom megmutatni, mert nincs nálam. Majd szombat körül teszek fel róla képet. Frissítés: Tettem fel pár képet az 1995-ös ERTL katalógusból, a 7800-as John Deere különböző variációiról.


John Deere 7800 az ERTL-től. Itt kicsit csaltam, hogy fent maradjon a kanál.
(Háttérben a kollégium)

Hátulról

Leengedett kanállal a Mecsek előtt

Az eredeti 7800-as John Deere

Nyugi pestiek! Ez nem egy újabb traktoros-városfoglalás előtti kép. :-)
A baloldali John Deere lesz a következő postom tárgya.

A 7800-as John Deere homlokrakodóval...

...összkerékhajtással...

...ikerkerékkel

2 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

A képek nagyon jól sikerültek, le a kalappal! Tudtad, hogy létezik egy olyan magyar szó, hogy "zsondér" és a traktor szinonimája? Szerintem kitalálod miből jön! ;-)

(Ez a captcha teljesen kész, most azt akarja, hogy sexbmq.)

Ikarus 256 írta...

Köszi!:-) A kollégium teraszán csináltam őket. Akik csak cigizni vagy nézelődni voltak ott szerintem furán néztek rám, ahogy a korláton kihajolva "mecsboxokat" fotózok.:-D

Nálunk, a faluban minden traktor zetor-ként fut az idősebbeknél. Ezek szerint felénk Zetorból több volt, mint John Deere-ből.:-)