Amikor 2008-ban megjelent az akkori 1-75 sorozat előzetese, tudtuk, hogy lesz egy új Lotus, amit év közben mutatnak be, aztán majd Matchboxként is megjelenik. 2008. július 22-én a londoni "British Motor Show"-n leleplezték az új Lotus első példányát, a típus az Evora nevet kapta, az evolution, vogue és aura szavak összetételéből. 1996. óta - Elise bemutatása - ez volt az első teljesen új fejlesztésük. Az Evorát elődeinél kényelmesebbre tervezték, tempomatot, navigációs rendszert és tolatókamerát szereltek bele, Lotusba ebbe először. Az autó középmotoros, erőforrásként egy 3.5 literes V6-os Toyota motor szolgál, ami a Lotus beavatkozása előtt 268 LE-t (6200 1/min), utána 280 LE-t (6400 1/min) produkál. A 350 Nm (4700 1/min) nyomatékú motorhoz egy hatsebességes manuális váltót párosítottak. Az autó 5.1 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a végsebessége 261 km/h.
Mint feljebb említettem 2008. volt a premier éve a Matchbox Evorának, szürkében debütált MB-10-ként. 2009. év elején megjelent nálunk a Best of British sorozat, amiben az 1-es számú csomagolás egy zöld (?) Lotust tartalmazott. Év közben az 1-75 sorozatban megjelent a "recolor" változat - MB-16 -, ekkor kék színű volt az Evora. Arehnek már a 2010-es kiadása is megvan, ez piros lesz. A legszebb kidolgozású új Lotus a tavalyi Superfast sorozatban jelent meg, a 20 autóból álló sorban a 18-as számú dobozt kapta. Az 1-75 sorozatban megjelent Evorákon az első lámpák, a márkajelzés, a hűtést elősegítő nyílások rácsozása és a hátsó szélvédő teteje kapott némi plusz festéket, a hátsó lámpákat nem festették ki. A Best of British modell a többi sorozatbeli társával ellentétben ad némi pluszt az 1-75-ös autókhoz képest a papír dobozon kívül: a nagyobbik hátsó lámpákat kifestették, a spoiler alatt a márka, a rendszámtáblán és a lökhárítón a típus neve szerepel. A tavalyi Superfast még ennél is extrásabb" a metálkék karosszériára fekete szegélyű szürke csíkot festettek, amitől szerintem ez sikerült a legsportosabbra. Ezt tovább fokozzák az új ötküllős kerekekkel. Evora feliratot nem találunk az autón, a rendszámtáblára 2008-at írtak római számokkal: MMVIII. Valószínű a megjelenésének évére utalhat.
Linkek:
Lotus Evora a Wikipedián németül és angolul
Areh Lotus Evorái
Hátulra nem került plusz festék.
A hátsó szélvédő alatt a motor.
Best of British 2009 - NRFB
Az eleje, mint az 1-75-ös társaié...
... a hátulja már részletesebb.
A 18-as számú doboz - Superfast 2009
A lökhárító alján és az ajtó mögötti légbeömlőket sem hagyták, hogy a környezetébe olvadjon.
Részletesen kifestett hátsó rész.
Matchbox anatómia
A hátsó szélvédő alatt a motor.
Best of British 2009 - NRFB
Az eleje, mint az 1-75-ös társaié...
... a hátulja már részletesebb.
A 18-as számú doboz - Superfast 2009
A lökhárító alján és az ajtó mögötti légbeömlőket sem hagyták, hogy a környezetébe olvadjon.
Részletesen kifestett hátsó rész.
Matchbox anatómia
Linkek:
Lotus Evora a Wikipedián németül és angolul
Areh Lotus Evorái
7 megjegyzés:
Van egy szétfúrt példányom, ha gondolod csinálok neked a beltérről egy képet.
Fényképezd le légyszi! Szerintem érdekesek az ilyen képek.
Nekem mindegyik tetszik, szerintem a Superfast-os a legszebb.
Remek post, mint mindig! Annyiban tudom kiegészíteni, hogy vagy akkora volt a titokzatoskodás, vagy olyan későn árulta el a Lotus, hogy mi lesz a gép végleges neve, hogy az első kiadás - a szürke - dobozán csak annyi állt, hogy "'08 Lotus".
Sam.Joe: Ezt szándékoztam én is beleírni, de túl körülményes lett a megfogalmazás így kimaradt. Köszi, hogy helyettem összehoztad! :-)
Én az előző héten újítottam az Evorákat. Szerintem is nagyon pengék lettek! A dobozneves balhé nekem is feltűnt :)
Jaa és krrrva jó képeket toltál!!!
AndrewBoy: Köszi! Úgy néz ki, hogy amíg nem tudok a szabadban fényképezni, addig hasonló képek lesznek.
Megjegyzés küldése