2010. február 3., szerda

Ford Shelby Cobra Concept

Régen írtam már Matchboxokról, de most egy igazán szép darabbal "térek vissza", egy Ford Shelby Cobra koncepcióautóval. Ennek a Best of Muscle kiadásával már találkozhattatok korábban Sam.Joe-nál. Mivel ő írt az eredeti autóról, én most kihagynám ezt. Aki esetleg már nem emlékszik rá, az előző linkre kattintva felfrissítheti ismereteit. A BoM kék Cobran kívül egy 2006-os bordóm van az 1-75 sorozatból, és egy szürke 2005-ből, ami egy "különleges" Superfast kiadás része. Különleges azért, mert egy fém dobozban hat autó van összezárva, az idézőjeleket azért használtam, mert 20500 darab készült ebből a szettből, ami viszont elég sok. A Cobrat kivéve minden autó szerepel a 2005-ös Superfast sorozatban más festéssel, a hozzájuk tartozó dobozra a sorozatbeli sorszámukat kapták, a Cobra ezzel szemben egy S betűt. Nem sikerült rájönnöm, miért épp S, tippem azért lenne pár: Superfast, Special - mint speciális kiadás - vagy talán Shelby. Nem szeretnék leragadni a doboznál, mert az autó sokkal érdekesebb.
A koncepcióautók miniatürizálásával az egyetlen bajom, hogy a tanulmányautók általában egy színben készülnek, és a Matchbox nem engedheti meg azt, hogy készítsen egy öntőformát, és azt egyetlen évig árulja egy színváltozatban. Ezért kaptunk már kéket, bordót, fehéret, szürkét, még egy kéket és feketét a Cobraból. Ezek közül egy fedi a valóságot, a szürke. A fent említett Superfast-szettből sikerült megszereznem ezt.
Mivel egyezik az eredeti kocsi színével már tetszik a Matchbox műve. A motorháztetőn és a csomagtartón végigfutó dupla csíkot a lökhárítókról lespórolták, de nem zavaró ez a hiányosság. Az első fényszórókat fehérrel emelték ki a kocsi színéből. A hátsó lámpák piros színéből jutott még a rendszámtábla helyén lévő Ford emblémának is. A Ford logója fölött egy olyan apró Matchbox felirat fehérlik, hogy le se tudtam normálisan fotózni. Higgyétek el, ott van! Típusjelzést is terveztek az autóra, sőt kapott is csak nem látszik minden szögből, mivel az is szürke és hiányzik alóla a két széles fehér sáv. A megjelenését még tovább javítják a krómozott hétágú felnik - majdnem, mint az eredetin -, és a rajtuk feszülő gumik. A spórolás számlájára írható fel, hogy hátra is akkora kereket kapott, mint előre. Oldalról nézve valamelyest zavaró, hogy a kerék nem tölti ki a teljen sárvédőívet.
A beltér egész hűen tükrözi az eredeti utasteret: négy óra a műszerfal közepén, egy háromküllős kormány, két ülés ötpontos biztonsági övvel és a váltókar. Utóbbi eléggé hasonlít egy parasztra a sakktábláról, de mindenki tudja, hogy az bizony egy váltókar.

Superfast Collector Tin 2005
Felső sor balról: 1957 Corvette, Ford Shelby Cobra Concept, 1970 Boss Mustang
Alsó sor balról: 1957 Thunderbird, 1965 Shelby Cobra 427 S/C, 1969 Chevrolet Camaro Z-28

A doboz fedele. Lecsukva olyan, mint egy sütis doboz. Kinyitva sokkal jobb annál!

Ford Shelby Cobra Concept az S jelű doboza előtt

A hátsó kerék lehetne nagyobb.

Részletes beltér. Persze csak annyira, mint az igazinak.

Ez lett a legjobb kép a Ford embléma fölötti Matchbox és Cobra feliratokról. Remélem látjátok, mert nagy szenvedés árán készült el ez a fotó.


2006 MB-8. Hátra nagyobb kereket kapott - ahogy kell.




Egy-két link:
Ford Shelby Cobra Concept a Matchbox Memories-on
Egy újságcikk a Ford Shelby Cobra Conceptről angolul, képekkel

5 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Nagyon szép ez a szett, nagyon tetszik! Ritka az, hogy egy készletből az összes autót kívánatosnak tartsam.

Ikarus 256 írta...

Az egyik legszebb részét még nem is láttad, a doboz tetejét elfelejtettem lefotózni. Majd pótolom.

MERVIN DIECAST írta...

Nice shelby and great blog....

Ikarus 256 írta...

Thank you!

BRIAN VESPA of Diecast Japan! írta...

great collection!