2011. március 7., hétfő

Vidor Játékmúzeum - Keszthely

Múlt héten Keszthelyen egy igazán érdekes kiállítást láttam. Ezt szeretném most nektek körvonalakban bemutatni fényképeken.
Ez a múzeum épülete, a felső szinten van a játékkiállítás. Nem látszik igazán, de a felső nagy ablakok tele vannak autókkal.
Autók
Az "ablak-vitrinek" összetétele vegyes, Matchboxok, Sikuk, Hot Wheelsek, Majorette-ek és más gyártók játékai egymás mellett.
 
 
A jó állapotú és hibátlan autók között vannak "öszvér" szerelvények, hiányos és sérült darabok is. A kopott játékok a hatást egyáltalán nem rontják, sőt jelzik, hogy ezekkel valóban játszottak, és sok mindenen keresztül mehettek.
A kisebb autók mellett szép számmal voltak nagyobbak is:

Vonatok
 
Társasjátékok

 Plüssállatok

 Babák, babházak

A végére tartogattam, ami a Matchboxgyűjtőknek különösen érdekes lehet.

Ha Keszthelyen jártok, és ráértek, ugorjatok be megnézni a kiállítást, megéri!
Információk a múzeumról a Vidor Játékmúzeum honlapján.

A kiállításról készült összes kép ITT megtekinthető kb. két hétig.

7 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Tök jó, köszi a tippet!
(Sajnos már lassan az én lakásom is kezd így kinézni...)
Ja, a nagy sárga műanyag Wartburg nekem is megvan, igazi klasszikus!

Ikarus 256 írta...

A Wartburgnál emlegettelek is! :)

Sam. Joe írta...

Az "ablakvitrin" zseniális ötlet, de a kiállítási tárgyak tálalása szerintem szégyen. A találomra összedobált, hiányos kisautók, számomra pont olyan szomorú látványt nyújtanak, mint a szomorú szemű játékmacik, "akikről" így semmit sem tudni, pedig azokról akik a képen szerepelnek én tudnék mit mesélni, pedig nem is értek igazán hozzájuk...

Ikarus 256 írta...

Az ablakvitrinnel kapcsolatban két dolog fogalmazódott meg bennem hátrányként:
1. Ha délelőtt mész, a Nap pont szembe süt veled, és elvakít. (Tehát menj, délután!:) )
2. Nem tudom, hogy kaptak-e az üvegek valami vedőfóliát, de ha nem, akkor félő, hogy rövid időn belül elszíneződnek a műanyag részek és a matricák. És egy-két autóért igazán kár lenne!
A nem valós szerelvényekkel és a kopott autókkal megbarátkoztam. Én is játszottam kopott autókkal, és olyan összeállításokkal, amik gyárilag nem léteztek.
Az informálással szerintem is akadnak problémák, legalább az érdekesebb darabokra felhívhatnák a figyelmet. Pl. utólag, a weblapjukról tudtam meg, hogy van afrikai társasjáték is a gyűjteményben, amit észre sem vettünk.
Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy ez a kiállítás még nincs teljesen kész. Decemberben ugyan megnyitották, de amikor ott jártunk még mindig dolgoztak, vitrineket szereltek fel.

Ikarus 256 írta...

Feltettem az összes képet Picasa albumba. Itt elérhető:
https://picasaweb.google.com/rauschertamas/VidorJatekmuzeumKeszthely?authkey=Gv1sRgCL2bkPCUq76pBg&feat=directlink

Zsolt_T3 írta...

Pont egy hasonlón dolgozunk...de az itt említett hiányosságokat(info,elrendezés) el akarom kerülni.Mondjuk a mi témánk csak autó,ami azt jelenti,hogy a matchbox mérettől az 1:18-ig lesznek az autók.És persze a eégi "retro" játék autók is!Ez az ablak vitrin elég gáz szerintem.Nem is tudom,hogy egy igazi gyűjtő,hogy engedhette meg,hogy oda tegyék az autóit???
Nálunk nem lesz ilyen "baki"! :)

Ikarus 256 írta...

Az autókiállítással szerintem az a baj, hogy a csajok arra általában nem kíváncsiak, és vagy nem mennek be, vagy sürgetik a pasijukat, hogy siessünk már. Ezen a kiállításon viszont mindenki megtalálhatja, ami számára érdekes.
Engem mondjuk érdekelne egy csak autó kiállítás is. :) Hol lehet majd megtalálni a tiéteket? Állandó lesz az is?