2010. augusztus 15., vasárnap

Alfa Romeo 155



1997-ben jelent meg a Matchbox kínálatában az Alfa Romeo 155 egyik versenyverziója. 1992-ben mutatkozott be a 155 GTA kétliteres turbómotorral, ami 400 LE-t teljesített. Ezt követte a 2,5-ös erőforrással szerelt 155 V6 TI 490 LE-vel. Utóbbival Nicola Larini 1993-ban megnyerte a DTM-et, a Német Túraautó Bajnokságot úgy, hogy a 22 futamból 11-en ő állhatott a dobogó legmagasabb fokára. A 155 V6 TI csúcstartó a DTM-ben, a legtöbb futamgyőzelmet begyűjtő autók listáját vezeti 38 elsőségével, ebből 17 alkalommal Larini hozta be az első helyre az Alfát. A bajnoki címet az Alfa Romeo gyári csapatával, az Alfa Corse-val szerezte meg Larini. A Német Túraautó Bajnokságot többé nem tudták megnyerni, 1994-ben a címvédő harmadik lett, 1996-ban pedig csapattársa, Alessandro Nannininek jutott ugyanez a pozíció a bajnokság végén, amit ekkor éppen Nemzetközi Túraautó Bajnokságnak hívtak (ITC). 1995-ben a Martini lett a csapat fő támogatója, így a korábbi évekre jellemző piros festés fehérre változott.

A Matchbox az 1995-ös idényben induló Alfát mintázta meg, ezt leginkább a kipufogók elhelyezése bizonyítja. Kipufogókból a korábbi modelleken négyet számolhatunk, amik a lökhárító alól állnak ki, ezen csak kettő van rögtön a hátsó kerekek mögött, a kocsi "sarkában". Az autó festése nagyon szép, piros alapon fehér Alfa Romeo embléma 8-as rajtszámmal. Hasonló kinézetű 155-össel lett bajnok Larini 1993-ban - ő vezette a 8-as Alfát. Tehát az autó és a festése között két év különbség van. Ettől függetlenül nekem nagyon tetszik a Matchbox munkája. Az autó alakja hibátlan, sportosan alacsony, és széles. A pajzs alakú hűtőrács és a lámpák tisztán kivehetőek. Az első ajtókra kerültek kilincsek és kis, áramvonalas tükrök is. A küszöbön sem spórolt a Matchbox, ívelődik, mint az igazin, és a sárvédők felőli nyílások helye is megvan. A tető hátsó felébe került egy kisebb púp, ami talán egy antenna lehet az eredeti autón. A csomagtartófedélből egy egyszerű szárny áll ki, amire az Alfa Romeo feliratot festették rá. A jobb hátsó sárvédőn található mélyedés jelképezi az üzemanyagtöltő-nyílást. A beltér is igazán szép lett, a sofőr sportülést kapott, a kormány teli, a műszerfal viszonylag részletes, jobboldalra pedig tettek még egy-két kisebb "dobozt" a padlóra. Ez az Alfa Romeo 1997-ben jelent meg, és az MB-3-as számot kapta. '98-ra MB-62 lett, a festése pedig pont inverzére változott elődjének. Ezek egyszerű kiadások, a lámpájuk és hűtőrácsuk nem volt kifestve. Amikor megvettem az Alfáimat, ezt még nem tudtam, nem néztem utána. Így sikerült két "pingált" Matchboxot vennem, de nem bántam meg, mert szép munkát végzett valamelyik előző gazdájuk. Az alkalmi festő a panelek találkozását is kifestette, ez néhol jól mutat, de van ahol jobb lett volna, ha elhagyja.
A Matchboxnak voltak korábban gumikerekű, extra festésű kiadásai, mint például a már bemutatott Ford F-150 pickup. Az Alfából is készült egy ilyen modell, Larini csapattársának, Nannini autóját másolták le. Az még azért kellene...


Ilyen a gyári állapotú Alfa Romeo 155 a Matchboxtól (areh.de)

És ilyen, ha egy kicsit feljavítják. A fehér a '98-as autó. Nem találtam ilyen festéssel igazi Alfát.

Az ajtók találkozását nem festettem volna ki, de azért nem rossz!

Sokat javít a látványon a szárny fehér felirata.

Bár nem éppen versenyfelnire hasonlítanak a kerekek, de szerintem illenek az autókhoz.

Brutális far. A kerekek mögött, a lökhárító alatt azok kipufogók!

Nicola Larini - 1993-ból. A kép az Alfa Romeo 155 V6 TI facebook oldaláról van. Van ám neki ilyen is. :-)

Szintén Larini, de ez már 1995.

Kipufogók 1993-ban...

...és 1995-ben

Linkek:
Alfa Romeo 155 a Wikipedián
Areh Alfa Romeoi

7 megjegyzés:

Ferenc írta...

Kiváló, szombaton lepett meg gyűjtő barátom egy pirossal, azzal a jelmondattal, hogy te úgysem vetted volna meg, de beleakadtam 2 szép példányba. 2 nap alatt annyira megszerettem, hogy stabil darab a gyűjteményemben. Eddigi húzódozásom oka az volt hogy túl púposnak találtam a tetőt. Kicsit mintha rövidebb lenne, és magasabb mint kellene, életben ugyan javul a helyzet, de nem lesz olyan arányos mint a Kyosho 1/64-ese, ami a vitrinemben díszeleg már egy ideje. Persze nem egy árkategória, de az arányok nem árfüggőek. Azt hogy nincs lámpa, még kifestett sem, azt nem róvom fel az MB-nek, hisz az egyik játék, a másik modell.

Ikarus 256 írta...

Jó, ha ilyen gyűjtőtársa van az embernek! ;-)

Ferenc írta...

Hát Igen, próbálunk kölcsönösséget belevinni a dolgokba.
Ezen felül segít szűklátókörűségemet is leküzdeni.

Vorangee írta...

Remek cikk, nagyon tetszik! Csak a szokásos megjegyzéseim tenném hozzá:

Larini igazi profi túraautós az ő Chevroletjét akartam megvenni, ha emlékszel. Viszont sajnos nem erről marad emlékezetes a sportautózás szerelmeseinek. 1994-ben a san marino-i nagydíjon élete legjobbját futva második lett a Ferrarival (a sérült Alesit helyettesítette). Kár, hogy azon a versenyen más is történt...

Naninni sem sikereiről marad örökre emlékezetes. Talán az utolsó gyors olasz pilóta volt, de 1990-es helikopter balesete véget vetett felívelő F1-es pályafutásának.

Az oldal kiváló, abba ne hagyd az írást! Egy modellbolt honlapja téged idézett egy Ikarusos cikkében!

Ikarus 256 írta...

Vorangee: Köszi a kiegészítést! ;-) Végül sikerült megvenned a Chevrolet? Azt hiszem tudom, hogy melyik modellboltra gondolsz, (nem biztos, hogy jól emlékszem, de talán) 41 Ikarusa van az eladónak. Irigylem kicsit. :-D
Ma viszont vettem egy Ford Escort Cosworth-ot. Majd megmutatom! ;-)

Vorangee írta...

Nem nem vettem meg, de már nagyon sajnálom...

Milyen Cosworth? MOL-os?

Meg van ám a bólya a mentőhöz, majd viszem!

Ikarus 256 írta...

Nem a MOL-os megvan már, ilyen: http://areh.de/HTML/Vers2155.html

Mecsek Rallyra jössz?