A Matchbox Memorieson találkoztunk már korábban egy '75-ös Chevy pickuppal, ami a Matchbox új sorozatában, a Lesney Edition-ben jelent meg. E sorozat jellegzetessége, hogy a modellek kaszniján kívül az alvázuk is fémből készült. Sajnos, mint az utóbbi évekbeli Superfastokat, ezt is csak Amerikából lehet beszerezni. Amikor megtudtam, hogy egyik ismerősöm ismét az USA-ba készül, elküldtem neki a kívánságlistámat. Öt darabot sikerült hoznia, most bemutatom az egyiket, egy 1968-as Mercury Cougart.
1966-ban mutatták be a Cougar első generációját. A Mustang luxusváltozatának tervezték, azoknak a vásárlóknak, akik sportos autóra vágynak, de nagyobb elvárásaik vannak a kényelem terén. A luxus abban is megjelent, hogy csak V8-as motorral gyártották, szemben a Mustanggal, ami olcsóbb, és kevésbé izmos sorhatossal is készült. 1968-ban kicsit megnőtt az autó, de a külső jegyek nem változtak. A kaszni mellett az erőforrások is fejlődtek, az alapmotor 4,7 literesről 5,8 literesre nőtt, a csúcs V8-as 6,4-ről 7 literre hízott. Ettől az évtől már kabrióként is megvásárolható volt. Röviden ennyi az első generáció történelme.
Matchboxként már elég korán, 1968-ban megjelent MB-62-es sorszámmal, fém kerékkel és gumi abroncsokkal, mint Regular Wheel. Szerencsésen túlélte a Superfast kerekekre való áttérést, de sok verzió nem készült belőle. 2004-ben leporolta a Matchbox a régi Cougart. Ekkor csak az újrainduló Superfast sorozatban jelent meg, a régi zöld színben, a régi sorszámmal és a régire emlékeztető kerekekkel. A retro érzést tovább erősíti a doboz grafikája. Éveken át csak Superfastként lehetett megszerezni, 2008-ban viszont bekerült az 1-75 sorozatba piros és kék színben. Tavaly az USA-ban és Mexikóban jelent meg, az előzőnél sötétebb kékben. Idén egy 10-es pakkban és a már említett Lesney Edition sorozatban kapható.
Az autó színe ragadja meg először a tekintetünket, a narancssárgához matt fekete tetőt párosítottak. Az ablakkereteket szürkével emelték ki úgy, mint az ablaktörlőket is. Az hűtőrácsot feketére, a hátsó lámpákat pirosra festették. Ezek a fém alvázhoz tartoznak. A sárvédőíveken és a küszöbön keresztül ezüst csík fut az autó elejétől a faráig. Az első sárvédő tetejére és a csomagtartóra Mercury feliratot nyomtak - ez az 1-75 modellen is rajta van -, a hátsó sárvédőkre a Cougar szavak kerültek. Tovább javul a hatás a kerekkel, főleg, hogy fehér köröket festettek rájuk.
Nem mondom, hogy a legszebb Matchbox idén a Cougar, de egyike a legszebbeknek. Szerintetek?
Ebből, és még három modellből duplán hozott az ismerősöm. A plusz példányok a Vaterán megtalálhatók.
Linkek:
Mercury Cougar ismertető angolul és németül a Wikipedián
Matchboxként már elég korán, 1968-ban megjelent MB-62-es sorszámmal, fém kerékkel és gumi abroncsokkal, mint Regular Wheel. Szerencsésen túlélte a Superfast kerekekre való áttérést, de sok verzió nem készült belőle. 2004-ben leporolta a Matchbox a régi Cougart. Ekkor csak az újrainduló Superfast sorozatban jelent meg, a régi zöld színben, a régi sorszámmal és a régire emlékeztető kerekekkel. A retro érzést tovább erősíti a doboz grafikája. Éveken át csak Superfastként lehetett megszerezni, 2008-ban viszont bekerült az 1-75 sorozatba piros és kék színben. Tavaly az USA-ban és Mexikóban jelent meg, az előzőnél sötétebb kékben. Idén egy 10-es pakkban és a már említett Lesney Edition sorozatban kapható.
Az autó színe ragadja meg először a tekintetünket, a narancssárgához matt fekete tetőt párosítottak. Az ablakkereteket szürkével emelték ki úgy, mint az ablaktörlőket is. Az hűtőrácsot feketére, a hátsó lámpákat pirosra festették. Ezek a fém alvázhoz tartoznak. A sárvédőíveken és a küszöbön keresztül ezüst csík fut az autó elejétől a faráig. Az első sárvédő tetejére és a csomagtartóra Mercury feliratot nyomtak - ez az 1-75 modellen is rajta van -, a hátsó sárvédőkre a Cougar szavak kerültek. Tovább javul a hatás a kerekkel, főleg, hogy fehér köröket festettek rájuk.
Nem mondom, hogy a legszebb Matchbox idén a Cougar, de egyike a legszebbeknek. Szerintetek?
Ebből, és még három modellből duplán hozott az ismerősöm. A plusz példányok a Vaterán megtalálhatók.
Linkek:
Mercury Cougar ismertető angolul és németül a Wikipedián
5 megjegyzés:
Nagyon jók a kültéri képeid, különösen az első! Ott nagyon jó a nézőpont, ha csak azt látnám, akkor nézegetném, hogy modell, vagy valódi autó. Lődd le a poént, hol találtad ezt a követ?
Köszi! A garázs előtt készült, a kocsibejárón. :-) Készítettem pár képet zöld környezetben is, de az nem állt jól neki.
Nagyon feldobja ezeket a kerekeket az a kis fehér perem. Nagyon szép kivitel az egész, amin sokat dob a tálalás módja is. Talán annyi negatívumot felhoznék, hogy szerintem picit nagyobb a kelleténél az első oldalsó helyzetjelző.
Az első helyzetjelző méretével nincs bajom, úgy néztem, hogy az eredetin is nagyobb elöl, mint hátul, de a közepe is lehetne szürke, hogy valósabbnak tűnjön.
Ejj de szép darab, még az alap verziók is, de az különösen.
Megjegyzés küldése