2010. március 3., szerda

"Ezt én is meg tudom csinálni!"

... gondolhatta már párszor az MC Toy egy-egy Matchbox láttán. Másolásukra láthattunk már példát korábban Sam.Joe és Tommi jóvoltából, és most én is mutatok egy koppintást. Az eredeti modell egy Ferrari 308 GTB, 1981-ben MB-70-es számmal jelent meg tűzpiros színben a Matchbox kínálatában. Ebből sajnos csak egy későbbi változatom van, amin már hatalmas Ferrari logó és felirat is helyet kapott, de azért ez sem rossz darab. Még mielőtt ez hozzám került volna kaptam egy másikat, amit már akkor is furcsának tartottam, mert a kereke kiköpött olyan, mint amit az eredeti Matchboxok kapnak, de az MC Toy gyártotta. Miután Sam.Joe és Tommi megírták saját bejegyzésüket e témában, egymás mellé tettem a Matchbox és az MC Toy Ferrarikat. Van némi különbség a két autó között, de szerintem a képeken is látható, hogy lekoppintották a Matchboxot, csak nem sikerült tökéletesre a másolás.
A Matchbox által készített Ferrari három fő részből áll: a fém alváz és a fém karosszéria közrefog egy műanyag elemet, ami a kocsi oldalán díszlécet, elöl és hátul lökhárítót mintáz. Ezt a hármas felépítést leegyszerűsítette az MC Toy, a műanyag elemet egybeöntötték az autó aljával. Az egyszerűsítés egyébként a fő jellemzője a másolatnak. Az összes felirat és embléma lekerült az autóról, ami a Matchboxon még a karosszéria anyagából volt kialakítva, ezzel sokat egyszerűsödött az öntőforma. Érdekes, hogy a motorháztető rácsozásával is meggyűlt a bajuk, nem is sikerült olyan sűrűre, mint az eredetin, és nincs is egy szintbe a környezetével.

Ferrari 308 GTB a Matchboxtól - MB-70

Ugyanez az MC Toytól

Az összehasonlítás kedvéért


És így a vége felé a címet ihlető szám:






Linkek:
Areh gyűjteményében szereplő Ferrari 308 GTB-k
Ferrari 308 GTB/GTS a Wikipedián

Nincsenek megjegyzések: