2009. április 21., kedd

Mondo Motors/MotorMax - Toyota Supra

A most következő modellt húgom hozta ajándékba Olaszországból. Úgy engedtem el itthonról, hogy nekem autót hozzon! Nem kell Matchbox legyen, csak autó. Ilyenkor nem szeretem a postjaim címét, mert kiderül belőle, hogy miről fog szólni az aktuális irományom, így már tudhatjátok, hogy nem sikerült neki Matchbox-ot hoznia, de az autó azért összejött.

Ezt - és egyben idáig egyetlen - Toyota Supra-mat a Mondo Motors forgalmazza és a MotorMax gyártja. A MotorMax termékei között vannak szépek - Matchbox-közeli méretarányban ők vannak kevesebben - és teljesen félresikerült modellek egyaránt. A két csoport között vannak azok, amik jók lennének, ha nem "búcsús" kereket kapnak.

A Toyota Supra története 1979-ben indul, ezt a modellt a wikipedia Celica Supra MK I-nek nevezi. 1982-ben követte a második generáció, majd 1986-tól jött a harmadik. Számunkra a negyedik fontos, amit 1993. és 2002. között gyártottak. Az előző linkre kattintva egy halom információt tudhattok meg az autóról - angolul.

Nem tudom, hogy milyen árban mozognak a MotorMax - Mondo Motors modelljei, de ha kb. annyi, mint egy Matchbox, akkor majdnem rendben van a dolog. Az autó formája szerintem nagyon el van találva, egyből fel lehet ismerni benne az eredeti Supra vonalait. A festés egyszerű piros, aminek annyi előnye van, hogy nem kell külön kifesteni a hátsó lámpákat, ezt ki is használta a gyártó. Az első fényszóróknál még a "régi" módszert alkalmazzák, azaz egyszerűen szürkére van festve, nincs benne semilyen minta, mint ahogy a Matchbox-nál és kollégáinál ez divat lett. A lámpák közé került egy szolidnak nem mondható Toyota embléma. Más részlet - például hűtőrács, indexlámpa - nincs kifestve rajta. Ha megnézitek EZT a modellt Areh gyűjteményéből, akkor láthatjátok, hogy azon még a lámpák sincsenek megfestve. Kárpótlásként kapott viszont lángnyelveket. Négy dolog van az autón, ami lehetett volna szebb is, ezek a kerekei. Egy küllős kerék sokkal jobban állna neki, és már nem is tűnne "kínainak" a Supra.

Toyota Supra a MotorMax-tól

Hátulról is szép
A bliszerben. Nem került volna rá a kezem a képre, ha...
... nem esik le a buborék mielőtt megkapom. Azt mondta a húgom, hogy csak hozzáért, és lepottyant. Én miért nem tudom ilyen szépen kibontani az autókat??? Nekem is kell ez a képesség!!!
Egyszerű hátlap. Rajta van minden autó, amit ebben a méretarányban kapni lehet a Mondo Motors-tól. Így nem kell minden modellhez külön papírt nyomtatni, elég más buborékot ráragasztani.Lett volna még hely ahova egy-két pötty festéket lehetne tenni - indexlámpák, légbeömlők...
... és a hátsó lámpák sem teljesen pirosak...
...de nincs okom bosszankodni, mivel a Matchbox sem részletezte agyon ezt az autót. Fogadni mernék, hogy ennek fekete a hátsó lámpája...
Egyébként ez tetszik a legjobban a Matchbox negyedik generációs Supra-i közül.

2009. április 5., vasárnap

Költözés

Közel egy hónapja írtam arról, hogy el fogom hagyni a Vaterát, mert nem a sikeres aukciók után kell majd jutalékot fizetni, hanem feltöltött árverésenként. Most eljött az idő a költözésre. A választásom a "Zsibvásár" nevű online vásártérre esett, mert ez még teljesen ingyenes, és kezdenek gyűlni a Matchbox-ot áruló kollégák is. Lassan minden meglévő eladó autót átmenekítek erre az oldalra, ezután tessék ITT keresni.